ایجاد ۴۰ هزار شغل در طرح توسعه اشتغال پایدار

تهران- ایرنا- مدیر ملی طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) گفت: امسال به کمک ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات فنی و اعتباری ۴۰ هزار شغل ایجاد می‌کنیم.  

طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار (تکاپو) یکی از برنامه های اشتغال معاونت اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که از سال ۱۳۹۴ برای همه استان ها با توجه به مزیت ها، ظرفیت ها و توانمندی های استان تنظیم شده است.  

مدیر ملی طرح تکاپو در روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا درباره اجرای این طرح در سال ۹۹، گفت: با شیوع بیماری کرونا خیلی از رسته‌ها همچون گردشگری و خدماتی که در این حوزه ارائه می‌شد و در دستور کار طرح تکاپو قرار داشت تعطیل شد.

«رضا تازیکی» افزود: طرح تکاپو طرحی مبتنی بر تسهیلات نیست بلکه بر بهبود مکانیسم‌های کسب و کار توجه دارد و دو طرف عرضه و تقاضا را به هم وصل می‌کند.  
وی اظهارداشت: امسال در نظر داریم با ۴۰ میلیارد تومان کمک‌های فنی و اعتباری بیش از ۴۰ هزار شغل ایجاد کنیم که اعتبار اختصاصی برای ایجاد هر شغل حدود یک میلیون تومان است و برای هر استان سه طرح اجرا می‌شود.  

مدیر ملی طرح تکاپو تصریح کرد: این اعتبار چون مربوط به حوزه کمک‌های فنی و اعتباری است، چنانچه مبلغ پیش‌بینی شده را در اختیار داشتیم می‌توانستیم سیصد هزار شغل ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: مهمترین چالش اشتغال، مهارت است و در دانشگاه‌ها افراد مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را دریافت نمی‌کنند و حتی در سازمان فنی‌ و حرفه‌ای که برای از بین بردن این مشکل ایجاد شده است نیز آموزش و مهارت مناسب به افراد ارائه نمی‌شود.

تازیکی افزود: برای رفع این مشکل در طرح تکاپو تلاش کردیم در برخی استان‌ها آموزش در دوره‌های فنی و حرفه‌ای را متناسب با نیاز منطقه اصلاح کنیم تا مهارت‌های آموزشی با بازار کار همخوانی داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha