۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83859962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بحران کرونا؛ «وضعیت فوق العاده» دریک شهر چین، افزایش آمارها در ژاپن

پکن- ایرنا- در شرایطی که ژاپن بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را در این کشور از ماه آوریل/فروردین/ تاکنون به ثبت رسانده است شمار مبتلایان به این ویروس در هنگ کنگ به بیش از کل مبتلایان بیماری مرگبار سارس در سال ۲۰۰۳ میلادی رسیده است همزمان در سین کیانگ واقع در شمال چین هم «وضعیت فوق العاده» اعلام شده است.

به گزارش ایرنا وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرد که در خلال ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند که بالاترین رقم از روز ۱۱ آوریل/۲۳ فروردین/ در این کشور است و این باعث نگرانی های فزاینده در جامعه شده است.

حدود نیمی از مبتلایان برابر با ۲۹۰ نفر در توکیو پایتخت این کشورگزارش شده است نهادهای بهداشتی خاطر نشان کرده اند همه گیری در سطح کشور وجود دارد و موارد ابتلا در مناطق مختلف رو به افزایش است در توکیو ۹ هزار و ۲۲۳ نفر کرونا گرفته اند که بالاترین میزان در کل ۴۷ منطقه در ژاپن محسوب می شود.

کاناگوا و چیبا دو منطقه دیگر هستند که اعلام کرده اند روز گذشته به ترتیب ۴۹ و ۳۲ مبتلا داشته اند در آیچی و کیوتو در نزدیکی اوزاکا هم هرکدام ۲۵ مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

موج تازه ابتلا به کرونا در ژاپن پس از آن شایع شد که این کشور در پایان ماه می/ ۱۰ خرداد/  وضعیت اضطراری در سطح کشور را لغو کرد فاصله گذاری ها در این کشور بخصوص در مدارس هنوز رعایت می شود و بسیاری از کلاس های درس با برگزاری پروتکل های بهداشتی در جریان است.

از هنگ کنگ اما خبر می رسد که شمار مبتلایان به این بیماری بیش از کسانی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی به سارس مبتلا شدند سارس در هنگ کنگ باعث بیماری یک هزار و ۷۵۵ نفر شد.

حالا ادارات بهداشتی هنگ کنگ می گویند که تنها در روز شنبه در این منطقه ۶۴ مورد کرونا به ثبت رسیده است که ۶۰ مورد آن داخلی است با این وصف تاکنون در هنگ کنگ یک هزار و ۷۷۷ نفر کرونا گرفته اند.

آنچه بیشتر باعث نگرانی شده است اینکه نهادهای بهداشتی مسوول در هنگ کنگ هنوز نمی دانند که نیمی از این افراد چطور به ویروس کرونا مبتلا شده اند در روزهای اخیر روزانه به شمار مبتلایان افزوده شده است.

در هفته ای که گذشت سه نفر دیگر در هنگ کنگ براثر کرونا جانشان را از دست دادند و شمار فوتی ها به ۱۲ نفر رسیده است بسیاری از آنها سالمند بوده و سابقه بیماری های قلبی داشته اند.

اما در سین کیانگ واقع در شمال چین هم به دنبال شناسایی موارد تازه ابتلا به ویروس کرونا در ارومچی مرکز این منطقه خودمختار، "وضعیت جنگی" اعلام شده است کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد که روز گذشته /شنبه/ ۱۷ مورد تازه ابتلا ثبت شده است.

به دنبال شناسایی موارد تازه در این منطقه از روز چهارشنبه، تمام پروازها از مبدا و به مقصد این شهر معلق و مترو هم بسته شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha