۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83858154
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گلخانه‌ها در اولویت تامین آب هستند

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: گلخانه‌ها در تامین آب تخصیصی استان از اولویت نخست برخوردار هستند.

هدایت‌الله جمالی‌پور عصر پنجشنبه در جلسه کمیته تخصیص آب استان تاکید کرد: جهاد کشاورزی استان طرح‌های مربوط به آب تخصیص زیرزمینی را پس از بررسی‌های کارشناسی به آب امور منطقه‌ای ارایه دهد و به شدت نیز با افراد سودجو در این زمینه برخورد کند.

وی اضافه کرد: در حوزه گلخانه‌ها نیز، مالکان این واحدها باید متعهد شوند که پس از تخصیص آب مورد نیازشان و بهره برداری از واحد مورد نظر، تا سه سال حق واگذاری و فروش گلخانه خود را نخواهند داشت.

تخصیص عادلانه آب‌های زیرزمینی به استان‌های کشور از برنامه چهارم توسعه آغاز شد

یدالله ملکی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: مساله تخصیص عادلانه آب به بخش‌های مختلف از جمله گردشگری، خدماتی، صنعتی دام و طیور و گلخانه‌ها از برنامه چهارم توسعه آغاز شد.

وی ادامه داد: برهمین اساس، سهم تخصیص آب زیرزمینی  استان قزوین از برنامه چهارم و پنجم ۵۱ میلیون متر مکعب در حوزه آب شرب، خدمات،صنعت، دام و طیور و گلخانه‌ها بود که از این میزان بیشترین سهم به آب شرب با ۳۹ میلیون متر مکعب و کمترین آن نیز به گلخانه‌ها با یک میلیون و ۲۷۴ هزار متر مکعب بوده است.

ملکی یادآور شد: براساس بخشنامه وزارت نیرو، واحدهای متقاضی که ۵ تا ۱۰ متر مکعب درخواست آب داشته باشند و در حوزه شبکه انتقال نیز نباشند مشمول دریافت سهم تخصیص خواهند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha