۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 83855565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای کوتاه استان اصفهان

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۴
کد خبر: 83855565
خبرهای کوتاه استان اصفهان

اصفهان- ایرنا- دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، رهاسازی یک بهله دلیجه در زیستگاههای نایین، انفجار واحد مسکونی با یک مصدوم در کاشان و ابتلای کودکی ۱۱ ماهه در آران و بیدگل به ویروس کرونا از جمله خبرهای کوتاه استان اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته بود.

نایین

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست نایین گفت: یک بهله دلیجه مصدوم پس از تمیار و درمان در زیستگاه‌های طبیعی این شهرستان رها سازی شد.

علیرضا رضایی روز سه شنبه به ایرنا اظهارداشت: یکی از دوستداران محیط زیست یک پرنده دلیجه را که مدتی قبل از ناحیه بال و پا دچار مصدومیت شدید شده بود به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل داد.
وی ادامه داد: این پرنده پس از انجام معاینات لازم با انجام مراحل تکمیلی درمان و تیمارداری پس از بهبودی کامل در زیستگاه‌های نایین رهاسازی شد.
دلیجه با پرهای قهوه‌ای و خال‌های تیره از پرندگان شکاری است که بال‌های نوک تیز و دم باریک این پرنده را در زمره شاهینیان قرار داده است.

پناهگاه حیات وحش عباس آباد با وسعت بیش از ۳۰۰ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری شمال شرق شهر نایین واقع است.
منطقه عباس آباد دارای انواع پستانداران، پرنده بومی، گونه های خزنده و طیف وسیعی از پرندگان مهاجر و گونه نادر یوزپلنگ آسیایی است.
تاکنون وجود چند قلاده یوز پلنگ در این منطقه اثبات شده و پیش بینی می شود جمعیت آن حدود ۱۰ قلاده باشد.
این منطقه یکی از غنی ترین مجموعه های گربه سانان و سگ سانان کشور از جمله پلنگ، یوزپلنگ، گربه شنی، گربه وحشی، کاراکال، گربه پالاس، شاه روباه، روباه شنی و روباه معمولی را در خود جای داده است.
گونه های جانوری متعدد دیگری نیز در این منطقه دیده می شوند که مهمترین آنها جبیر، آهو ، قوچ و میش، کل و بز، بحری و زاغ بور است.
چهار منطقه تحت مدیریت و شکار ممنوع عباس آباد، منطقه حفاظت شده و پارک ملی سیاه کوه، منطقه شکار ممنوع کوه بزرگی و منطقه شکار ممنوع هیزم چاه با بیش از ۷۰۰ هزار هکتار مساحت در محدوده شرق استان اصفهان قرار دارد.
این مناطق با زیستگاه های غنی و متنوع دارای جایگاه ممتازی به لحاظ ظرفیت های طبیعی و جمعیت های حیات وحش است.
شهرستان نایین در ۱۴۰کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی

سرپرست فرماندهی انتظامی کاشان از دستگیری آرایشگری خبر داد که تصاویر یکی از مشتریان خود را به منظور تبلیغات در فضای مجازی انتشار داده بود.

سرهنگ غلامرضا باهنر روز سه‌شنبه در این زمینه تشریح کرد: در پی شکایت شهروندی از خانمی که به عنوان آرایشگر برای تبلیغ شغل خود نسبت به انتشار تصاویر و فیلم‌های خصوصی اقدام کرده بود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در نهایت خانمی ۳۶ ساله را شناسایی و دستگیر کردند و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

انفجار واحدی مسکونی با یک مصدوم

 مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: نشت گاز بنزین به انفجار در یک واحد مسکونی و سوختگی جوان کاشانی منجر شد.

روح الله فدایی افزود: عصر روز گذشته پس از دریافت گزارش حادثه، ۲ دستگاه خودرو به محل واقع در خیابان ۲۲ بهمن کاشان اعزام شد.

وی با بیان اینکه در جریان حادثه یکی از ساکنان با حدود ۳۱ سال سن به شدت دچار سوختگی شده بود، تشریح کرد: آتش‌نشانان با حضور در محل به سرعت عملیات را آغاز و پس از بررسی محیط، عوامل ناایمن و حادثه‌ساز را برطرف کردند.

مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با اشاره به سوختن برخی از اثاثیه و شکستن تعدادی از شیشه‌ها، اضافه کرد: علت حادثه در بررسی‌های اولیه انتشار گاز بنزین موجود در خانه تخمین زده شده است.

کودک ۱۱ ماهه آران و بیدگی به کرونا مبتلا شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل از ابتلای کودکی ۱۱ ماهه به کرونا برای نخستین بار در این شهرستان از زمان شیوع این ویروس خبر داد.

اعظم باقری در این زمینه اظهار داشت: ابتلای این کودک می‌تواند ناشی از حضور والدین یا یکی از اعضای خانواده در مراکز پرخطر و سپس انتقال ویروس به نوزاد باشد یا اینکه کودک به مکان‌های پرخطر آلوده به این ویروس برده شده است.

وی با تاکید بر استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کووید- ۱۹ یادآور شد: ماسک تا حد زیادی می‌تواند جلوی انتشار کرونا را بگیرد اما به طور قطع استفاده درست و کامل از آن برای کودکان به ویژه کودکان نوپا، بسیار سخت و حتی غیر ممکن است و از این رو برای جلوگیری از افزایش ابتلا باید از حضور کودکان در تجمع‌های پرخطر مانند مراسم عروسی و عزا خودداری و در سنین بزرگتر به آنها نحوه محافظت از خود و استفاده از ماسک آموزش داده شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha