امام جمعه قم: برخورد با مفسدان اقتصادی قاطعانه‌ باشد

قم-ایرنا- امام‌جمعه قم در نخستن نمازجمعه پس از کرونا گفت: برخورد قاطعانه با مفسدان، طمع مال‌اندوزان، حرام‌خواران و جهان خواران را قطع می‌کند برای از بین رفتن فساد در جامعه باید ریشه‌های فساد در کشور سوزانده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس، اظهار داشت: هیچ فرقی بین فساد سیاسی، اقتصادی، جناحی، حزبی و فردی نیست و حکومت باید با تمام انواع مفاسد برای سالم‌سازی جامعه بدون کمترین تعارفی برخورد کند.

سعیدی با اشاره به مساله فساد در کشور گفت: تمام کشورهای جهان به فساد آلوده‌اند و دراین‌بین نحوه برخورد با فساد مهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: برای خشکاندن ریشه‌ها و کانون‌های فساد باید روش‌های بازدارنده‌ای در پیش‌گرفته شود و با هر مسئول و فردی که دچار فساد است برخورد عبرت‌آموزی صورت بگیرد.

سعیدی گفت: برای خشکاندن کانون‌های فساد، مسئولیت‌های کشور باید به نیروهای جوان، مومن و غیر وابسته سپرده شود و این جایگاه‌ها از دل‌بستگان غرب و آمریکا که رهاوردی برای کشور ندارد گرفته شود.

وی ابراز داشت: مجلس درگیر مسائل جزئی و جناحی نشود و به دنبال ایجاد تحول در وضعیت اقتصادی مردم و محرک دولت برای اقدامات بیشتر باشد.

سعیدی همچنین اهمیت کمک و یاری‌رسانی در احادیث را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: مومن به هیچ‌چیزی مانند مواسات به خداوند متعال نزدیک نمی‌شود.

وی یادآور شد: تشکیل گروه‌های جهادی و قرارگاه‌های کمک‌های مردمی در طرح مؤمنانه از نمونه‌های بارز مواسات اسلامی در روزهای شیوع کرونا بود.

سعیدی همچنین در بخشی از سخنان خود کرونا را یک ویروس شیطانی و شرور دانست و از تمام تلاش‌های کادر درمانی قم در ۴ ماه گذشته تقدیر کرد./

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha