خرید تضمینی گندم سیستان و بلوچستان از مرز ۲۶ هزار تن گذشت

زاهدان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون بیش از ۲۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری و حدود ۹۴ درصد وجه گندم به حساب آنان واریز شده است. 

غلامعلی گنجعلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت گندم در سطح استان همچنان در حال انجام است.

وی از روند مساعد پرداخت مطالبات گندمکاران خبر داد و گفت: شرکت بازرگانی دولتی ایران حداکثر ۴۸ ساعت پس از خرید، وجه گندم خریداری شده را پرداخت می‌کند که کشاورزان از این موضوع رضایت کامل دارند و انتظار می‌رود تا پایان فصل برداشت، روند پرداخت به همین روال ادامه داشته باشد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به وضعیت مزارع از لحاظ کیفیت مشکلی در تولید گندم وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و وضعیت مطلوب مزارع، راندمان تولید مناسب است و همواره پیش بینی می‌شود که روند خودکفایی گندم استمرار یابد.

گنجعلی ادامه داد: کشاورزان مشکلی در تحویل گندم تولیدی به مراکز دولتی و مباشران ندارند و کلیه مراکز خرید تضمینی از نظر ملزومات بهداشتی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا مجهز شده اند.

خرید کلزا در سیستان و بلوچستان از مرز ۷۹۸ تن گذشت

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: سال گذشته تنها ۸۷۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان به کشت کلزا اختصاص داشته اما امسال براساس پیش بینی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سطح زیر کشت کلزا در استان به ۲ هزار هکتار رسیده که تاکنون بیش‌ از ۷۹۸ تن از این محصول استراتژیک خریداری شده است.

وی گفت: محصول کلزای مناطق پیشین، دلگان، بمپور، ایرانشهر و زاهدان از سوی اداره کل غله استان خریداری می‌شود.

گنجعلی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان و تشویق آنان برای کشت محصولات استراتژیکی ۶٠ درصد کرایه حمل محصول کلزا نیز به کشاورز پرداخت می‌شود.

مدیر کل غله استان ادامه داد: امسال از سوی دولت هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶٠٠ ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی بیان کرد: سال گذشته وجه فروش محصولات کشاورزی در سریعترین زمان ممکن به حساب کشاورزان واریز شد و در سالجاری برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای است که مجددا در سریعترین زمان ممکن حتی به صورت روزانه وجه حاصل از فروش محصولات کشاورزی واریز شود.

گنجعلی خاطرنشان کرد: محصول کلزای امسال سیستان و بلوچستان با توجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته از مرغوبیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: امسال خرید تضمینی دانه های روغنی کلزا نسبت به سنوات قبل رشد چشمگیری داشته و پیش بینی می شود کشت این محصول با ارزش در سطح استان سالانه افزایش یابد.

مدیر کل غله سیستان و بلوچستان با بیان اینکه محصول کلزا خریداری شده تحویل کارخانجات روغن کشور می‌شود، افزود: برداشت کلزا در استان از اوایل فروردین ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha