۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83823624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اقدامات رژیم صهیونیستی برای احاطه بر قدس اشغالی

تهران - ایرنا - خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که رژیم اشغالگر فلسطین به تازگی عملیاتی را برای ساخت یک جاده که شهرک‌های صهیونیستی را به قدس اشغالی متصل می‌کند و شرق این شهر را نیز در بر می‌گیرد، آغاز کرده که از نظر مخالفان، این عملیات مانعی بزرگ در مقابل هدف فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس است.

بر اساس گزارش روز سه شنبه این خبرگزاری، رژیم صهیونیستی در راستای اقدامات خود برای یهودی‌سازی شهر قدس اشغالی، طرحی را به منظور ساخت یک جاده اصلی جدید جهت ارتباط دادن شهرک‌های صهیونیست‌نشین به قدس آغاز کرده است.

رویترز افزود که این جاده که «جاده آمریکایی» نام دارد، شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری در شمال و جنوب قدس را به این شهر متصل می‌کند و رژیم اشغالگر فلسطین اقدامات مقدماتی آن را آغاز کرده و بیش از 250 میلیون دلار بودجه برای آن در نظر گرفته است .

"فادی الهدمی" وزیر امور قدس به رویترز گفت که این طرح محله‌های فلسطینی‌نشین در این شهر را از یکدیگر جدا کرده و اقدامی غیر قانونی است که قدس اشغالی را برای متصل کردن شهرک‌های صهیونیستی به یکدیگر و قطع ارتباط آنها از باقی کرانه باختری را عملی می‌کند.

رژیم اشغالگر که در سال 1967 شهر قدس را اشغال کرده و اقدام به ساخت گستره شهرک‌ها یهودی‌نشین در آن نموده و اکنون بیش از 400 هزار یهودی از جمله 200 هزار نفر از آنها در قدس شرقی زندگی می‌کنند. این درحالی است که طبق قطعنامه‌های سازمان ملل این اقدامات غیر قانونی است و اسرائیل با این طرح‌ها سعی در الحاق این مناطق به سایر سرزمینهای فلسطین اشغالی و یهودی‌سازی هرچه بیشتر این سرزمینهای اشغال شده، دارد.

طبق گزارش رویترز و اسناد این طرح، این جاده بیش از هشت کیلومتر خواهد بود و ده‌ها فلسطینی که در امتداد جاده آمریکایی زندگی می‌کنند، اشاره کرده‌اند که با توجه به مراحل بعدی این طرح، این جاده طرحی برای تسهیل دسترسی صهیونیستها به قدس است.

 منابع رژیم صهیونیستی گزارش دادند که واشنگتن و تل‌آویو در خصوص اجرای طرح الحاق کرانه باختری به سایر سرزمینهای فلسطین اشغالی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر) به توافق‌ رسیده‌اند، اما نگرانی سران صهیونیست از تشدید اوضاع امنیتی در غزه و عکس‌العمل نیروهای‌ مقاومت به این طرح، باعث شده این رژیم تصمیم به اجرای آن به صورت تدریجی بگیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha