۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 917
کد خبر: 83808309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده کرمانشاه: بسیاری از مشکلات به دلیل بی اعتنایی به محرومان است

تهران - ایرنا - نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات در کشور به دلیل بی‌اعتنایی به محرومان است

عبدالرضا مصری در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس گفت: جناب آقای دکتر نوبخت؛ تمام تنگناها و مشکلات و مسائلی که کشور در رابطه با نقدینگی دارد؛ همه را قبول داریم. تامین منابع را قبول داریم، محدودیت‌ها را قبول داریم، اما آخرین بار هم ۴ هفته پیش خدمت آقای نوبخت رسیدم، جمله ای از حضرت امام عرض کردم. امام فرموند: کسانی که در طول تاریخ محرومیت کشیدند، نباید در جمهوری اسلامی محرومیت بکشند.

وی افزود: سال گذشته ما به تبصره ۱۴ در قانون بودجه، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اضافه کردیم که ۲۰ درصد به حقوق مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره) و سازمان بهزیستی برای سال ۹۸ اضافه شود. از فروردین ۹۸ بنده خدمت شما، همکاران شما، وزرای محترم، وزیر تعاون هر چه جلسه گذاشتیم یک ریال به حقوق محرومین اضافه نشده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس تاکید کرد: در صورتی که ۱۴۰۰ میلیارد تومان در بودجه پول برای آن لحاظ شده بود. امسال در سال ۹۹ همان عدد سال ۹۷ از محل تبصره ۱۴ حقوق به محرومان داده می‌شود. همیشه می‌گویم اگر نیست برای هیچ کس نباشد،  اگر نیست، حقوق بنده را به عنوان نماینده پرداخت نکنید و به حقوق من اضافه نکنید، اما یک ریال به حقوق محرومان اضافه نشد.

مصری اضافه کرد: رزمندگان معسر، کسانی که جانشان را در جبهه‌ها دادند، هدیه کردند به انقلاب، ۷۵۰ هزار تومان دریافت می کنند. امسال هم یک ریال به حقوق رزمندگان معسر اضافه نشد، رزمنده معسر کسی است که ۶ ماه تا ۵ سال در جبهه ها خدمت کرده است و الان در عسر و حرج است، یعنی خود سپاه تحقیق کرده و میگوید که این هیچ شغل و درآمدی ندارد و پیر و از کار افتاده شده است و با ۷۵۰ هزار تومان در ماه باید زندگی کند و دفترچه بیمه ندارد.

وی یادآور شد: اعتقاد من این است که بسیاری از مشکلات که برای کشور ما ایجاد می شود از بی اعتمادی به محرومان است. حق محرومان را نمیدهیم و مرتب گرفتارمشکلات می شویم. امیدوارم آقای نوبخت حداقل در این جلسه علت عدم افزایش حقوق محرومان و رزمندگان معسر را به صحن مجلس گزارش دهند.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha