۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 2331
کد خبر: 83804664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتراض ویتنام به چین درمورد کاشت سبزیجات در مجمع‌الجزیره مورد مناقشه

تهران – ایرنا – معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام در اعتراض به طرح چین برای کشت و زرع سبزیجات در مجمع‌الجزیره «هوآنگ سا» اعلام کرد که همه فعالیت‌ها در این منطقه و مجمع‌الجزیره «ترونگ سا» در دریای جنوبی چین، بدون اجازه ویتنام بی‌ارزش است.

به گزارش خبرگزاری ویتنام (وی‌ان‌ای)، «دوآن کاک ویت» به این مساله در کنفرانس مطبوعاتی وزارت امور خارجه ویتنام و در پاسخ به پرسش خبرنگاران درمورد استفاده چین از فناوری جدیدی در کشت و زرع سبزیجات در جزیره «هو لام» در مجمع‌الجزیره هوآنگ سا اشاره داشت.

وی یادآور شد که ویتنام بارها اعلام کرده که مدارک تاریخی کافی و اساسی حقوقی دال بر حق حاکمیت خود بر مجمع‌الجزایر هوآنگ سا و ترونگ سا دراختیار دارد که منطبق با قانون بین المللی است.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه ویتنام همچنین تاکید کرد که همه فعالیت ها در این مجمع‌الجزایر بدون مجوز ویتنام، فاقد ارزش است.  

وی همچنین گفت که هرگونه فعالیتی در این دو مجمع الجزیره و مناطقی که ویتنام در دریای شرقی بر آن حق حاکمیت دارد، ناقض استقلال و خودمختاری ویتنام و قانون بین الملل است.

ویتنام به همراه فیلیپین، برونئی، مالزی، اندونزی و تایوان یکی از کشورهایی است که با پکن در دریای جنوبی چین اختلاف ارضی دارد.
جزایر اسپارتلی و پاراسل از مناطق مهم و دارای منابع انرژی در دریای جنوبی چین است که میان چین و کشورهای دیگر کاملا مورد منازعه قرار دارد به گونه ای که ویتنام و سایر کشورهای جنوب شرق آسیا که مرز آبی در این جزایر دارند، بخشی از آن را متعلق به خود می دانند.

در همین حال، چین ماهیگیری در دریای جنوبی چین را ممنوع اعلام کرده که این مساله به تنش ها در این منطقه میان همسایگان دامن زده است.

ممنوعیت جدید اعمال شده توسط پکن که ممنوعیت تابستانی ماهیگیری محسوب می شود، شامل جلوگیری از ماهیگیری در برخی از محدوده های مشخص در اطراف جزایر دریای جنوبی است.

کشورهایی نظیر فیلیپین و ویتنام از این بابت ابراز نگرانی کرده اند و ماهیگیران آنها از دولت های متبوع خود خواسته اند به این موضوع اعتراض کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha