بودن یا نبودن؟ طرح ترافیک در ابهام

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبر تصویری ایرنا 24 گفت: شهرداری تهران تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است و اگر تصمیم به عدم اجرای طرح ترافیک گرفته شود، شهرداری به این تصمیم پایبند خواهد بود.

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبر تصویری ایرنا ۲۴ درباره حواشی به وجود آمده در خصوص اجرای طرح ترافیک می‌گوید: در حال روزهایی که طرح ترافیک اجرانشده است، شاهد ترافیک‌های سنگین و کندی در سطح شهر به‌ویژه مرکز تهران بوده‌ایم و به همین دلیل، شورای عالی ترافیک تصمیم گرفته طرح ترافیک از روز دوشنبه گذشته اجرا شود و مانع از ترددهای غیرضروری گرفته شود.

وی ادامه داد: هفته گذشته برای رعایت بهداشت عمومی و تحکیم فاصله‌گذاری اجتماعی، شهرداری موافقت کرد اجرای طرح ترافیک با یک هفته تأخیر اجرایی شود و به دلیل اصناف بازگشایی‌شده و امور به روال عادی بازگشته است، پیش‌بینی می‌شد ترتیبات گذشته برای کنترل ترافیکی شهر تهران هم اجرایی شود وگرنه مسئولیت ترافیک شهر تهران سنگین بوده و قابل‌کنترل نیست.

سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مدیریت شهری تابع نظرات ستاد ملی مقابله با کرونا است، اظهار داشت: در شرایط بحرانی تشخیص تخصصی آن‌ها برای شهرداری ارجحیت دارد و پس از درخواست وزیر بهداشت از شهردار تهران، اجرای طرح ترافیک به هفته موکول شد تا در ستاد ملی مقابله با کرونا درباره آن تصمیم‌گیری شود.

محمدی درباره تأثیر اجرای طرح ترافیک بر شلوغ شدن ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم تصریح کرد: ما تمهیداتی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی اندیشیده‌ایم تا از انتقال کرونا براثر شلوغی جمعیت جلوگیری شود. ناوگان حمل‌ونقل عمومی هرچند گنجایش برای فاصله‌گذاری اجتماعی ندارد اما فعالیت‌های روزمره ایجاب می‌کند ترتیبات اتخاذشده، اجرایی شود.

وی معتقد است: شهرداری تهران تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است و اگر تصمیم به عدم اجرای طرح ترافیک گرفته شود، شهرداری به این تصمیم پایبند خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار چندرسانه‌ای

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha