۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83782603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کولیوند: اظهارات مطهری درخصوص حوادث آبان‌ماه فاقد مبنا بود

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون شوراهای مجلس و امور داخلی کشور با اشاره به صحبت‌های علی مطهری در جلسه علنی هفته گذشته مجلس  گفت:طبق بررسی‌هایی که انجام گرفته در هیچ گزارش رسمی وزارت کشور مقصر شناخته نشده است و نکاتی که وی گفت فاقد مبنا است.

محمد جواد کولیوند روز یکشنبه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی با اشاره به سخنان اخیر علی مطهری درخصوص مقصر بودن وزارت کشور در حوادث آبان ماه اظهار داشت: آقای مطهری در جلسه روز سه‌شنبه هفته گذشته در نطق خود گفت در حوادث آبان‌ماه تمام تقصیرها متوجه وزیر کشور است درحالی که طبق بررسی‌هایی که انجام گرفته در هیچ گزارش رسمی وزارت کشور مقصر شناخته نشده است و نکاتی که وی گفت فاقد مبنا است.

رییس کمیسیون شوراهای مجلس و امور داخلی کشور افزود: بنده بعنوان رییس کمیسیون شوراهای مجلس و امور داخلی کشور و آقای ذوالنور بعنوان رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عضو شورای امنیت کشور هستیم که در آنجا جلسه مشترکی داشتیم همچنین جلسه مشترکی هم در کمیسیون اصل ۹۰ با مجموعه وزارت کشور داشتیم که دستگاه هایی مانند وزارت اطلاعات و سپاه و ... هم آمدند و توضیحات خود را ارائه کردند.

کولیوند با اشاره به بخش دیگری از سخنان مطهری درخصوص استیضاح وزیر کشور تاکید کرد: به محض اینکه طرح استیضاح وزیر کشور تحویل کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها شد جلسات بررسی طرح در ۱۹ و ۲۵ آذرماه تشکیل شد که پس از رسیدگی به این طرح تعداد امضاها از حد نصاب قانونی افتاد و طبق قانون طرح استیضاح از دستور کار خارج شد.

کولیوند یادآور شد: در حوادث آبان ماه وزارت نفت و صمت که از جمله دستگا های مبنای امنیت داخلی هستند و همچنین وزارت اطلاعات هر یک می بایست اقداماتی انجام می‌دادند، بنابراین اینکه بخواهیم بگوییم همه مسئولیت‌ها بر عهده وزیر کشور بوده به دور از انصاف است درحالی که بررسی‌ها در حوادث آبان‌ماه نشان می‌دهد که وزارت کشور مقصر نبوده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha