برنامه‌های نشاط‌افزا و مهارت‌آموزی برای کودکان و نوجوانان اردبیلی اجرا می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از اجرای برنامه‌های نشاط‌افزا و مهارت‌محور در زمینه‌های مختلف فرهنگی،هنری، ادبی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان استان خبر داد.

زعفر احدزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مراکز فرهنگی، هنری کانون، برنامه‌ها در قالب فضای مجازی تحت عنوان "پیک امید" آغاز شده، گفت: یکی از وجوه مهم رشد کودکان و نوجوانان، رشد حسی حرکتی است و با توجه به توسعه شهرنشینی و به‌تبع آن آپارتمان‌نشینی و شروع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، فقر حرکتی و عواقب ناشی از این موضوع  این نسل در حال رشد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و لزوم توجه والدین به این موضوع و نیز توجه به حوزه نشاط‌افزایی هدفمند برای گذار از این وضعیت بسیار حیاتی است.

وی با اشاره به اجرای مهرواره‌ها در استان افزود: مهرواره "زیر آسمان خانه" در پنج بخش قرآنی (ترتیل و تحقیق) ، ادبی (دل‌نوشته، متن ادبی و شعر)، قصه‌گویی (ویژه مادران و کودکان) ، هنری (کارت پستال‌سازی، اوریگامی، کاردستی، نقاشی و خوشنویسی) و موسیقی (تک‌نوازی ساز ایرانی) و با مشارکت سازمان‌های استان در حال اجرا است.

او  به نقش کانون در شکل‌دهی و تعمیق باورهای اعتقادی کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: ترغیب و تشویق این نسل در قالب‌های جذاب و هنرمندانه به فرایض عبادی و دینی بویژه روزه اولی‌ها که منجر به خاطرات شیرین و حلاوتی ماندگار برای این نسل می‌شود، رسالت مهمی است که باید بسیار جدی گرفته شود.

احد زاده بیان‌کرد: بدین منظور مهرواره‌هایی توسط سازمان مرکزی کانون پیش‌بینی‌شده و بزودی جهت مشارکت کودکان و نوجوانان با راهنمایی مربیان و والدین آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد .

وی افزود: فراخوان جشنواره مشترک با سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری اردبیل با عنوان "سجاده عشق" ویژه روزه اولی‌ها نیز اطلاع‌رسانی شده و کودکان و نوجوانان با عکاسی از لحظات شیرین، جذاب مناسک مربوط به روزه و با کمک دیگر اعضای خانواده در این فرآیند و با ارسال عکس مربوطه در این جشنواره شرکت می‌کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha