۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 2520
کد خبر: 83724791
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سهم من در کرونا

کشف داروی کرونا؛مطالبه ای همگانی

۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبر: 83724791
کشف داروی کرونا؛مطالبه ای همگانی

تهران- ایرنا- کشف و استفاده از داروی کرونا یکی از پرمخاطب‌ترین موضوعات قابل بازدید در فضای اینستاگرام بوده تا جایی که #داروی_کرونا با بیش از پنج هزار پست مرتبط از پربازدیدترین هشتگ‌هایی است که درخصوص ویروس کرونا در اینستاگرام به وجودآمده است.

شیوع و فراگیری بالای کرونا و میزان  کشندگی چند درصدی آن باعث شده عموم مردم ایران و جهان بیش از هر چیز  به فکر استفاده از داروی قابل استفاده برای پیشگیری و درمان این ویروس باشند  و در فضاهای واقعی و مجازی به دنبال پیدا کردن و کشف آن باشند. در این میان اظهارات یکی از متخصصان این کشور در خصوص آخرین  تلاش ها برای کشف داروی کرونا بیش از هر چیز جالب و خواندنی است. مصطفی قانعی دبیر ستاد زیست فناوری ایران درباره داروی کرونا چنین اظهار نظر کرد: یک شرکت دانش بنیان ایرانی زیر مجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری موفق شده در نتایج آزمایشگاهی و ویروس شناسی، داروی درمان ضایعه ریوی بیماری کرونا را کشف و شناسایی کند و تست بالینی و انسانی این دارو موفقیت آمیز بوده است. همچنین این ترکیب دارویی تولیدشده می‌تواند مدت بستری بیماران مبتلا به کرونا را تا ۴ روز کاهش دهد. ضایعه ریوی متعاقب بروز بیماری کرونا در ریه ایجاد می‌شود که منجر به بستری، رفتن به بخش ICU و حتی در مواردی منجر به مرگ می‌شود. این ترکیب دارویی امروز به اطلاع دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا و در نهایت وزیر بهداشت رسید و خوشبختانه این روش به عنوان شروع درمان بوده است. در گروهی که این سه ترکیب دارویی را دریافت کردند، ۴۰ درصد این بیماران قبل از ۴ روز بستری در بیمارستان ترخیص شدند.

وی ادامه داد این ترکیب دارویی جدید، ترکیب دارویی مخصوص بیماری کرونا نیست، بلکه بیماری های تنفسی و ریوی را درمان می کند. البته تاکنون بیماری کرونا برای خودش درمان ندارد بنابراین ما صحبت از درمان کرونا نمی کنیم، بلکه صحبت از درمان ضایعه ریوی ناشی از این ویروس است که متعاقب بیماری کرونا در ریه ایجاد می شود و منجر به بستری و رفتن بیمار به آی سی یو و مرگ وی می شود. ما تمام مجوزهای اخلاقی را دریافت کرده و نتایج این طرح را به استماع معاون وزیر و دبیر ستاد کرونا و در نهایت وزیر بهداشت رساندیم و مقرر شد که اعلام کنم خوشبختانه به عنوان شروع یک برنامه درمانی مورد قبول واقع شده است.

رسانه های داخلی و اطلاع رسانی درباره داروی کرونا

پیج اینستاگرامی کلینیک برین در پاسخ به شایعات و درخواست کاربران در ارتباط با داروی کرونا به بازنشر اخبار رسانه های داخلی در این خصوص پرداخت و نوشت: محققان کشور با انجام تحقیقات بر روی ۲ گروه درمانی موفق شدند با ترکیب سه دارو، روشی جدید را برای درمان التهاب ریه مبتلایان به کرونا ارایه کنند.
به گزارش یکی از خبرگزاری های معتبر داخلی گروهی از محققان کشور پس از شیوع ویروس کرونا مطالعات وسیعی بر روی درمان مبتلایان به ویروس کرونا انجام دادند که در این مطالعات توانستند با ترکیب سه داروی موجود در کشور التهابات ریه را درمان کنند.
این سه ترکیب شامل داروهای آزیترومایسین، پردنوزولون و ناپروکسین است که این تحقیقات بر روی ۲۸ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا مورد آزمون قرار گرفت و نتایج نشان داد این دسته از بیماران پس از ۴ روز توانستند از بیمارستان مرخص شوند.
این تحقیقات از سوی محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله انجام شد و نتایج آن به اطلاع وزیر بهداشت، معاون آموزش و معاون درمان این وزارتخانه قرار گرفت که مورد تایید قرار گرفته است، این مطالعات برای رسیدن به دستاوردهای بیشتر و انجام آزمایش بر روی ۱۰۰ بیمار ادامه خواهد داشت.

بیماران مبتلا به ویروس کرونا دچار التهاب ریه و افت اکسیژن می‌شوند و این داروها موجب بهبود التهابات ریه در این بیماران می‌شود.
پ. ن.۱ : اگر کسی برود و چنین ترکیبی یا قسمتی از آن را سر خود تهیه و مصرف کند، مسوولیت تمام عوارضش با خودش است و به خبرگزاری های معتبر یا پیج بنده هیچ ربطی ندارد. همانطور که اگر کسی با چاقوی جراحی خودش را بکشد، ربطی به چاقو و جراح ندارد!
پ. ن۲: چون خیلی از منبعش سوال کردید، لینک چند تا از منابعش رو براتون نوشتم:

ایسنا: www.isna.ir/amp/۹۸۱۲۲۷۲۱۱۱۷/
عصر ایران:
https://www.asriran.com/fa/news/۷۱۹۲۰۷/موفقیت-محققان-کشور-برای-درمان-التهاب-ریه-مبتلایان-به-کرونا-با-ترکیب-سه-دارو
همشهری آنلاین:
www.hamshahrionline.ir/amp/۴۹۳۵۹۲
ایرنا:
www.irna.ir/amp/۸۳۷۱۸۷۴۱
 

رسانه های خارجی و اطلاع رسانی درباره داروی کرونا

پیج اینستاگرامی نرس وب در این خصوص و به نقل از گاردین نوشت:
🔹یک داروی ژاپنی که پیشتر برای درمان آنفولانزا مورد استفاده قرار گرفته، در بهبودی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ نیز به طور واضحی تاثیرگذار بوده است.
🔸به گفته این مقام رسمی دولت چین، «فاویپیراویر» از سطح بالایی از ایمنی برخوردار بوده و تاثیر واضحی نیز در درمان بیماران دارد.
 🔸بیمارانی که این دارو برایشان تجویز شده است به طور میانگین بعد از ۴ روز از لحاظ ویروس کرونا منفی بوده‌اند؛ در حالی که این رقم برای دیگر بیماران ۱۱ روز بوده است.
 

شوخی کاربران اینستاگرام با داروی کرونا

گروهی از کاربران فضای مجازی نیز با بیانی طنز آمیز داروی بتمرگینوفن  را که کنایه از در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشتی دارد، برای درمان ویروس کرونا پیشنهاد دادند. این پیشنهاد بارها و بارها با درج  هشتگ داروی کرونا در فضای اینستاگرام منتشر شده است.

سرخط اخبار پژوهش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha