۲۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۴۷
کد خبرنگار: 2546
کد خبر: 83718598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تعطیلی شبکه حمل و نقل عمومی لبنان اصلی ترین حلقه مبارزه با کرونا

تهران - ایرنا - شبکه حمل و نقل داخلی لبنان که متشکل از صدها خودرو جمعی کوچک و بزرگ است،‌ اصلی ترین حلقه مبارزه با همه گیر شدن و شیوع "ویروس کرونا" در این کشور محسوب می شود.

خودروهای جمعی کوچک و بزرگ در شهرهای مختلف لبنان به ویژه در شهر بیروت پایتخت این کشور نقش اساسی در جابجایی مسافران در ایستگاهها را بر عهده دارند و بر همین اساس یکی از راههای مهم گسترش بیماری های خطرناک و واگیردار نظیر کرونا محسوب می شوند.
این موضوع از دو جهت بیشتر اهمیت دارد نخست آنکه در لبنان به دلیل بالا بودن هزینه تاکسی و دوم طولانی بودن مسیرهای ون ها و خودروهای جمعی، اقبال عمومی به استفاده از این وسایل بیشتر است و به همین دلیل مسوولان شهری لبنان ابتدا کار ضد عفونی و ویروس کشی را در این نوع خودروها آغاز کردند، اما با فرمان دولت این کشور برای اجرای مقررات قرنطینه خانگی ضرورت تعطیلی کامل این وسایل نقلیه بیشتر احساس شد.

دکتر " حمد حسن " وزیر بهداشت و درمان لبنان دیروز (دوشنبه) پس از اعلام آغاز مقررات قرنطینه در این کشور تاکید کرد، بخش مهمی از این مقررات مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی است .

وی خاطر نشان کرد: بخش حمل و نقل عمومی عامل کلیدی در شیوع بیماری های همه گیر است و تجربه کشورهایی که وسایل حمل و نقل جاده ای پیشرفته دارند، ثابت کرده که درصد ابتلا به بیماری های واگیردار با استفاده از این نوع وسایل نقلیه بسیار زیاد است ، زیرا این امکان وجود دارد که یک راننده یا یک نفر از مسافران در صورت حامل بودن این ویروس، عده زیادی از مسافران را مبتلا کنند.

به گفته وی، معمولا در اطراف اینگونه خودروها تجمعات انسانی زیادی وجود دارد و تداوم کار آنها می تواند صدمات جبران ناپذیری به سلامت عمومی وارد سازد که هیچ کس قادر به کنترل آن نخواهد بود.

وزیر بهداشت لبنان در رابطه با تأثیر اقتصادی تعطیلی بخش حمل و نقل عمومی بر وضعیت معیشتی رانندگان گفت: ابتدا اینکه سلامت رانندگان هم برای خود و هم برای مردم بسیار مهم است و در درجه بعدی باید فکری به حال جبران خسارات ناشی از بیکاری آنان شود که در این زمینه می توان مانند صندوق ملی برای مبارزه با کرونا ،‌صندوق مشابهی نیز برای حمایت از رانندگان و کارکنان این بخش ایجاد کرد، ضمن آنکه سازمان تامین اجتماعی نیز می تواند از آنها حمایت کند.

دولت لبنان مبلغ سه میلیون دلار از وام های بانک جهانی را برای تجهیز بیمارستان ها و مراکز تشخیص و درمان این بیماری اختصاص داده است.
"حسان دیاب" نخست‌ وزیر لبنان یکشنبه شب گذشته در جلسه اضطراری که برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل شده بود، اعلام کرد که بسیج عمومی از نیمه شب یکشنبه تا ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) اعمال می‌شود.
وی از تمام لبنانی ها خواسته است برای محصور کردن ویروس کرونا و شکست آن در آماده باش کامل قرار داشته باشند.
نخست وزیر لبنان همچنین گفته است : دست اندرکاران مبارزه با این بیماری با اتخاذ راهبردهای علمی و عملی موفق شده اند روند شیوع ویروس کرونا را در لبنان کاهش دهند.
دولت لبنان همچنین از بسته شدن فرودگاه بین‌المللی "رفیق الحریری" و تمام بنادر و گذرگاه های زمینی این کشور از پنجشنبه آینده تا ۲۹ مارس (۱۰ فروردین) خبر داده است.

دولت لبنان همچنین عوارض گمرکی تمامی مواد و تجهیزات ضروری پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا را لغو کرده و تمام مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات دولتی، خصوصی و مراکز عمومی تا دهم فروردین تعطیل خواهد بود.

تاکنون نتیجه آزمایش ۱۲۰ نفر از شهروندان لبنان در مورد ویروس کرونا مثبت بوده و سه نفر هم جان باخته اند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha