۸ میلیارد تومان اعتبار بهسازی به خوابگاه‌های علوم‌پزشکی پرداخت شد

تهران- ایرنا- رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پرداخت هشت میلیارد تومان اعتبار به برخی دانشگاه های علوم پزشکی برای بهسازی خوابگاه ها خبر داد.

بهروز رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا گفت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در هفته گذشته مبلغ هشت میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی و تجهیز خوابگاه دانشگاه های علوم پزشکی پرداخت کرد.

رحیمی با بیان اینکه تجهیز خوابگاه ها نقش موثری در پیشگیری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان دارد، تاکید کرد: دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور ۴۹۹ خوابگاه دارند که حدود ۸۱ هزار دانشجو را در خود جای داده اند.

وی عنوان کرد: ۱۹۱ باب خوابگاه دانشجویی بالای ۳۰ سال عمر دارند و ۸۷ خوابگاه ایمنی لازم را ندارند. در زمان حاضر فقط ۸۸۲ واحد متاهلی در دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد و از این میزان یک چهارم در شهر شیراز انباشته شده است.

به بیان رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، از تعداد کل خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ۷۷ خوابگاه درجه چهار، ۱۹۵ خوابگاه درجه سه و ۱۵ خوابگاه نیز درجه ۲ هستند و در واقع خوابگاه درجه یک در کشور وجود ندارد.

رحیمی افزود: صندوق آمادگی خود را برای استفاده از ظرفیت های تبصره ۹ قانون بودجه به دانشگاه ها برای تکمیل ۴۹ پروژه خوابگاهی در سراسر کشور اعلام و در این راستا با بانک های عامل توافقاتی حاصل کرده و دانشگاه ها را به استفاده از ظرفیت های این تبصره ترغیب کرده است.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha