۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 926
کد خبر: 83694854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پنج تُن فرآورده غذایی فاسد در قشم نابود شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبر: 83694854
پنج تُن فرآورده غذایی فاسد در قشم نابود شد

قشم-ایرنا- از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از پنج تُن انواع فرآورده غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از مرکزهای عرضه و خودروهای حامل جمع‌آوری و نابودشد.

رییس اداره دامپزشکی قشم روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: امسال بیش از ۱۱ هزار و ۴۸ مورد بازدید از مرکزهای تولید، نگهداری و عرضه و نیز خودروهای حامل فرآورده های خام دامی صورت گرفت که در نتیجه آن سلامت کلیه فرآورده‌ها تأمین شد.

امین درا افزود: در جریان این بازدیدها ۱۶۰ مورد تخلف بهداشتی ثبت و در مجموع ۵۰ مورد اخطار بهداشتی، توقف فعالیت خودروی حمل و پلمب مرکز عرضه نیز صادر شد.

وی از انجام ۷۰۰ آزمون مختلف نمونه‌برداری از مواد غذایی خبر داد و تصریح کرد: با نمونه‌برداری از انواع ماهی منجمد، گوشت قرمز و شیر خام، سلامت آنها تایید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گرفت.

درا افزود: تجهیز سردخانه‌ها به دستگاه ثبت دمای آنلاین، شناسایی و پایش سردخانه‌های کوچک و مراکز نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی از جمله اقدامات پیشگیرانه انجام شده برای کاهش تخلفات است.

وی ادامه داد: امسال با انجام اقدامات پیشگیرانه و همچنین صدور احکام بازدارنده، شاهد کاهش چشمگیر تخلفات نسبت به سال های گذشته بودیم.

درا با اشاره به طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام نوروز در قشم تاکید کرد: اداره دامپزشکی با متخلفان و تهدید کنندگان سلامت مردم، به طور جدی و قانونی برخورد می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha