۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83691856
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فشار خون بالا در پی رژیم غذایی کم فیبر

۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۹
کد خبر: 83691856
فشار خون بالا در پی رژیم غذایی کم فیبر

تهران- ایرنا- یک مطالعه که توسط محققان استرالیایی انجام شده است، نشان می‌دهد که یک رژیم غذایی کم فیبر می‌تواند به ابتلا به فشار خون بالا منجر شود.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، محققان دانشگاه «موناش» در استرالیا در این مطالعه تفاوت میان رژیم غذایی کم فبیر و پر فیبر را بر روی موش‌ها آزمایش کردند. نتیجه این مطالعه نشان داد، موش‌هایی که رژیم غذایی کم فیبر داشتند بیشتر مستعد ابتلا به فشار خون بالا بودند.

این مطالعه از این جهت حائز اهمیت است که برای اولین بار نشان می‌دهد، فیبرهای رژیم غذایی بطور مستقیم سلامت قلب و رگ‌های خونی را تنظیم می‌کنند.

یکی از یافته‌های منحصر به فرد این مطالعه این است که پروفایل باکتریایی روده به نام «میکروبیوم روده» با ابتلا به فشار خون بالا ارتباط نزدیکی دارد و این ارتباط در نتیجه مواد شیمیایی است که توسط باکتری روده در جریان خون آزاد می‌شود.

فشار خون بالا که اغلب به آن به عنوان بیماری خاموش اشاره می‌شود، در صورتی که درمان نشود، می‌تواند باعث ابتلا به سکته مغزی، سکته قلبی، سخت شدن شریان ها و عضلات و همچنین ابتلا به مشکلات کلیوی شود.

فشار خون بالا همچنین یک عامل خطرناک مهم برای مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی است.

به گفته محققان، رژیم غذایی کم فیبر با شیوع فشار خون بالا ارتباط دارد اما این مطالعه مصرف فیبر را تنها به عنوان یک عامل پیشگیرانه تغییر داده و نشان می دهد که کمبود فیبر می تواند در واقع به ابتلا به فشار خون بالا و ابتلا به بیماری قلبی و عروقی منجر شود و این وضعیت از طریق میکروبیوم روده رخ می‌دهد.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha