۴ اسفند ۱۳۹۸، ۰:۰۶
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83686418
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید کتائب حزب الله بر حمایت از جانشین شهید المهندس

بغداد - ایرنا - پس از انتخاب «عبدالعزیر محمداوی» به عنوان جانشین شهید ابومهدی المهندس، کتائب حزب الله روز شنبه بر حمایت کامل خود از فرمانده میدانی جدید الحشدالشعبی تاکید کرد.

در بیانیه ای که این گروه مقاومت منتشر کرده از مردان میدان های نبرد در گروه های مقاومت و الحشد الشعبی قدردانی شده است.

در این بیانیه آمده است: در این مرحله دشوار که عراق در آن به سر می برد و نیروهای دشمن با آن می جنگند و عمدی به حاکمیت کشور و کرامت ملت تجاوز کردند، به یاری خدا سازمان الحشدالشعبی تصمیم گرفت حاج عبدالعزیر المحمداوی را به عنوان جایگزین شهید حاج ابومهدی المهندس رضوان الله تعالی علیه انتخاب کند.

کتائب حزب الله در این بیانیه تصریح کرده است ما بر حمایت کامل خود از فرمانده میدانی الحشدالشعبی و تشکل های جهادی آن تاکید و به کمک ها و مشورت ها از داشته ها و تجربه های خود را در راستای منافع همگانی ادامه خواهیم داد.

این بیانیه تاکید کرده است: نقش بزرگی که الحشدالشعبی در مقابله با گروه تروریستی و جنایتکار داعش (مورد حمایت محور صهیونیسم، آمریکا و عربستان) ایفا کرد، حمایت، تقویت و مستقل نگه داشتن این سازمان نسبت به دیگر دستگاه های امنیتی را ضروری می کند.

در قسمتی از بیانیه کتائب حزب الله آمده است که ما در برابر هر دشمن داخلی یا خارجی که بخواهد الحشدالشعبی را تخریب و یا به آن توهین و برای تضعیف صفوف ما توطئه کند، خواهیم ایستاد.

عبدالعزیز المحمداوی معروف به «ابو فدک» پنجشنبه گذشته در نشستی با توافق سازمان الحشد الشعبی به عنوان معاون عملیاتی این نیرو معرفی و جایگزین شهید ابومهدی المهندس شد.

یادآور می شود که صبحگاه جمعه ۱۳ دی ‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha