فرماندار مهریز: ورزشکاران نقش موثری در مشارکت حداکثری انتخابات دارند

یزد- ایرنا - فرماندار مهریز گفت:جامعه ورزشکاران شهرستان نقش بسیار مهمی در افزایش میزان مشارکت پرشور آحاد مردم، خصوصا جوانان برای حضور در شعبه های اخذ رای در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دارند.

رضا زارع‌زاده مهریزی چهارشنبه شب در جمع تعدادی از ورزشکاران و اعضای هیات فوتبال شهرستان افزود: حضور مردم در انتخابات این دوره به خاطر توطئه‌های دشمنان از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: باید ورزشکاران علاوه بر حضور پرصلابت خود در پای صندوق‌های اخذ رای نسبت به تشویق آحاد مردم و خانواده‌ها وظایف دینی و ملی خود را انجام دهند.

این مسوول اظهارداشت: حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات نقش مهمی در تقویت نظام و انقلاب اسلامی دارد و باید همه در این ارتباط احساس تکلیف کنند.

زارع‌زاده مهریزی تاکید کرد: دشمنان به دنبال رصد حضور آگاهانه مردم ایران در پای صندوق‌های رای هستند بنابراین هرچه ، مشارکت بیشتر و بهتر باشد، موجب شکست توطئه های دشمنان خواهد شد.

۵۶ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در شهرستان مهریز برای جمع آوری آرای مردم  پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۳۰ شعبه در شهر مهریز و ۲۶ شعبه شامل ۱۱ شعبه ثابت و ۱۵ شعبه سیار در روستاها مستقر خواهد شد.   

مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های بافق، بهاباد، خاتم، ابرکوه و مهریز با مجموع حدود ۲۵۰ هزار نفر جمعیت  یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه آینده برگزار می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

 به گفته رییس ستاد انتخابات استانداری یزد برای شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ نفر زن هستند .

احمد ترحمی آمار واجدان شرایط شرکت در انتخابات را در ابرکوه ، ۳۴ هزار و ۶۵۵ ‌نفر، بافق ، ۳۰ هزار و ۸۲۷ تن، بهاباد، ‌١٠ هزار و ۹۷۷ نفر، خاتم ، ۲۳ هزار و ۵۸۷ تن  و  مهریز را  ۳۳ هزار و ۱۴۹ نفر،‌ذکر کرد.

وی آمار رای اولی‌های استان  را ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر ذکر کرد که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر پسر هستند.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و از میان ۱۴۷ داوطلب مورد تایید شورای نگهبان در چهار حوزه انتخابیه چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند. 

در مجلس شورای اسلامی ۲۹۰ نماینده از ۳۱ استان کشور حضور دارند که چند نفر آنها نمایندگان اقلیت های دینی شناخته شده در قانون اساسی هستند .

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha