۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 1361
کد خبر: 83675469
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۴۷۹ صندوق ثابت اخذ رای در شهرستان‌های اصفهان در نظر گرفته شد

اصفهان- ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۲ هزار و ۴۷۹ صندوق ثابت و ۳۵۷ صندوق سیار در همه شهرستانهای این استان نظر گرفته شده است.

حیدر قاسمی روز شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری افزود: شعب سیار بیشتر در شهرستان‌های سمیرم و فریدونشهر و مسیرهای سخت گذر وجود دارد، همچنین صندوق سیار در شهر اصفهان برای اماکن مختلف همچون پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها و زندان صندوق سیار در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده فرآیندهای انتخابات طی شده است، ادامه داد: اکنون در هفته آخر برگزاری انتخابات به سر می‌بریم که به طور عمده پیرامون تبلیغات انتخابات است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه تمامی نامزدها نهایی شدند، ادامه داد: به لحاظ تقویم انتخابات تایید صلاحیت‌ها و تجدید نظر بررسی صلاحیت‌ها پایان یافت از اینرو آمار قطعی ارایه شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان بیان کرد: تا امروز با توجه به نقل و انتقالاتی که بین حوزه انتخابیه درون استان و بیرون از استان صورت گرفته است در مجموع ۳۸۰ نفر از استان در عرصه رقابت باقی ماندند البته امکان دارد تا پایان تبلیغات تعداد انصرافی ‌دهندگان افزایش پیدا کند.

به گفته وی، ۳۸۰ نامزد انتخاباتی از استان اصفهان برای ۱۶ حوزه انتخابیه و ۲۰ کرسی نمایندگی مجلس به رقابت می‌پردازند.

قاسمی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۸۳۸ شعبه اخذ رای با احتساب حوزه اقلیت‌های دینی وجود دارد، ادامه داد: براساس آمار وزارت کشور کل واجدان شرایط از استان اصفهان سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر است که آمار شهرستان به صورت تفکیکی ارایه نشده است.

وی درباره کارت ملی واجدان شرایط اخذ رای اظهارداشت: ملاک عمل برای اخذ رای، کارت ملی بوده اما گواهی کارت ملی هم پذیرفته می‌شود و افرادی که با مراجعه به ثبت احوال گواهی و رسید کارت ملی را دریافت کرده باشند مشکلی برای رای دادن ندارند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تا امروز تعرفه‌ها به صورت کامل توزیع شده و دستگاه‌های احراز هویت برای تمام شعب اخذ رای به علاوه ذخیره بین ۱۵ تا ۲۰ درصدی دستگاه‌ها تامین شده و تحویل فرمانداری‌ها و حوزه‌های اصلی انتخابات شده است.

وی درباره فعالیت خبرنگاران در ستاد انتخابات اضافه کرد: از اکنون تا روز پایانی بدون منعی حضور خبرنگاران در ستاد امکان پذیر است اما از روزهای سه شنبه و چهارشنبه جاری سالن ستاد انتخابات به صورت روزانه آماده است.

قاسمی در پاسخ به این سوال که برخی از کاندیداها مدرک دیگری از خود ارایه دادند، گفت: ملاک ما مدرکی است که موقع ثبت نام ارایه شده و در هیات‌های اجرایی حوزه انتخابیه مورد رسیدگی و بررسی قرار گرفت در غیر این صورت از طریق فرمانداری‌ها تذکرات به نامزدها داده شد همچنین این موضوع در نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی پیشگیری از تخلفات پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به تخلفات انتخاباتی اظهارداشت: تغییراتی در قانون تبلیغات انتخابات داشتیم که این تغییرات به فرمانداری‌ها اعلام شد و البته مواردی از تخلفات انتخاباتی در ارتباط با ابعاد تبلیغات و مکان‌های نصب تبلیغات به صورت بارز و بیشتر داشتیم که به نامزدهای مربوطه تذکرات لازم داده شده است و هیات‌های بازرسی مستقر در استانداری و فرمانداری و نیز ستاد پیشگیری این موارد را دنبال می‌کند.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تبلیغات در بستر فضای مجازی گفت: فضای مجازی برای این دوره نسبت به دوره‌های قبل جدیدتر است که به سبب نا آشنایی با این فضا ممکن است تخلفاتی را شاهد باشیم که تذکرات انجام شده است.

وی ادامه داد: احزاب سیاسی می‌توانند از کاندیداها حمایت کنند، نهادها، دستگاه‌ها و مجموعه‌ها هم می‌توانند مردم را به حضور و مشارکت دعوت کنند که مشکل و منعی در این راستا وجود ندارد.

قاسمی تصریح کرد: تبلیغات نامزدها به عنوان شخص، توسط دیگران و خود باید در چارچوب قانون باشد که ابعاد ۵۰ در ۷۰ برای بیلبوردها در مکان‌هایی غیر از ستادهای انتخاباتی آن‌ها تاکید شده و در محل ستادها می‌توانند بنرها و بیلبوردهای بزرگ‌تری در محل نصب کنند.

وی گفت: در حوزه امنیت برگزاری انتخابات باید زمینه آرامش مردم فراهم می‌شد که تصمیماتی در ستاد امنیت انتخابات اخذ و به مبادی ذیربط ابلاغ شده است.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به تعداد رای اولی‌هادر استان اصفهان اضافه کرد: ۱۷۰ هزار و ۴۰۰ نفر رای اولی در استان داریم که به سن قانونی یعنی ۱۸ سال تمام در این دوره از انتخابات می‌رسند.

انتخابات پیش رو نخستین انتخابات گام دوم انقلاب است که با شعار«انتخابات ۹۸، گام دوم انقلاب، قانونمداری و بی‌طرفی، انسجام ملی» دوم اسفند امسال برگزار می‌شود.

از استان اصفهان همراه با نماینده ارامنه، ۲۰ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

حوزه انتخابیه اصفهان به مرکزیت اصفهان دارای پنج کرسی است و مردم این شهرستان باید از بین نامزدها پنج تن را به نمایندگی خود برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند اما در سایر حوزه‌های انتخابیه استان اصفهان یک نفر انتخاب خواهد شد.  " اردستان "به مرکزیت " اردستان، شاهین شهر، میمه و برخوار " به مرکزیت "شاهین شهر"، " خمینی شهر " به مرکزیت "خمینی شهر"، "سمیرم " به مرکزیت "سمیرم" ، "شهرضا و سمیرم سُفلا " به مرکزیت "شهرضا"، "فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت " به مرکزیت "داران"، "فلاورجان " به مرکزیت " فلاورجان "، " کاشان و آران و بیدگل "به مرکزیت " کاشان"، " گلپایگان و خوانسار "به مرکزیت " گلپایگان"، " لنجان "به مرکزیت "زرین شهر"، "مبارکه "به مرکزیت "مبارکه" ، "نایین "به مرکزیت "نایین" ، " نجف آباد و تیران و کرون "به مرکزیت " نجف آباد " و " نطنز و بخش قمصر " به مرکزیت " نطنز " از حوزه‌های دیگر استان اصفهان در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

بر اساس اعلام معاون، سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان، انتخابات مجلس در این استان با حضور ۶۰ هزار نفر دست‌اندرکار در سه هزار شعبه اخذ رای برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha