۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۲۸
کد خبر: 83662318
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند و رژیم صهیونیستی برای تولید پهپاد توافق کردند

دهلی نو-ایرنا- شرکت صنایع هوا و فضای هندوستان (هال) روز چهارشنبه اعلام کرد : با شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی(آی ای آی) برای تولید، بازاریابی و فروش پهپادهای نظامی در هند به توافق رسیده است.

نشریه "تایمز او ایندیا" روز چهارشنبه  با انتشار بیانیه شرکت هال گزارش داد: توافق با شرکت صهیونیستی با هدف  تولید پهپاد در هند، بازاریابی و فروش آنها به نیروهای ارتش انجام شده است.

شرکت هال از سال ۲۰۰۴ تاکنون با شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی(آی ای آی) جهت تعمیر و تامین قطعات پهپاد های  اسرائیلی مورد استفاده ارتش هند، همکاری می کند.

نیمراد شفر رییس شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی(آی ای آی) گفت: هند یک بازار بزرگ و استراتژیک برای پهپاد است و ادغام تجربه شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی(آی ای آی) با تکنولوژی شرکت هال به پیشرفت های جدیدی در این زمینه منجر خواهد شد.

رژیم صهیونیستی یکی از بزرگترین منابع تجهیزات نظامی برای هند است. انتظار می رود در چند سال آینده  ارزش قرارداد های نظامی میان دو کشور به ۶ میلیارد دلار برسد. رژیم صهیونیستی سال گذشته توانست بزرگ ترین قرارداد نظامی در تاریخ خود را در هند به دست آورد. بر اساس این قرارداد شرکت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی سیستم های دفاع موشکی به ارزش ۲  میلیارد دلار به ارتش و نیروی دریایی هند خواهد فروخت.

اخیرا هند موشک های باراک ۱، فالکون و موشک های ضد تانک "اسپایک" را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است. این رژیم همچنین در حال تولید موشک های "باراک ۸" برای ارتش و نیروی دریایی هند است.

قرارداد فروش موشک های ضد تانک اسپایک در طول سفر سال گذشته بنیامین نتانیاهو به هند امضا شد. این موشک ها توسط شرکت "رافائل" وابسته به رژیم صهیونیستی تولید می شوند.

بر اساس داده های وزارت دفاع رژیم صهیونیستی،  ۵۸ درصد از صادرات نظامی این رژیم در سال ۲۰۱۷ با مقصد کشور های آسیا و اقیانوسیه انجام شده است که در این میان هند یک خریدار بزرگ تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

هفته گذشته شرکت صنایع هوا و فضای رژیم صهیونیستی گزارش داد که توانسته است  یک قرارداد فروش موشک های زمین به هوا با برد متوسط به ارزش ۹۳ میلیون دلار با هند امضا کند.

تجارت دو جانبه هند و رژیم صهیونیستی به صورت سالانه حدود ۵ میلیارد دلار برآورد شده است. این تجارت  به طور عمده در زمینه نظامی و جواهر آلات است.

رژیم صهیونیستی در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین تامین کنندگان نظامی هند در کنار روسیه و آمریکاست. دهلی نو نیز اعلام کرده که به دنبال مدرن سازی ناوگان موشکی این قدرت آسیایی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha