۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۸:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83660950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سودانی ها برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را رد کردند

تهران - ایرنا - مردم سودان با برپایی تظاهرات ضمن محکوم کردن دیدار "عبدالفتاح البرهان " رییس شورای انتقالی این کشور با " بنیامین نتایاهو " نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برقراری رابطه با اسراییل را رد کردند.

به گزارش شبکه عربی 21، دهها تن از سودانی‌ها روز سه شنبه با برگزاری راهپیمایی اعتراضی، مقابل ساختمان نخست وزیری این کشور در خارطوم تجمع کردند و با سردادن شعارهای " عادی سازی روابط با اسرائیل، نه " و " فلسطین پایتخت اسلام است "  دیدار اخیر رییس شورای انتقالی سودان با نخست وزیر رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

پیشتر دفتر نخست وزیری رژیم  اسراییل در توئیتر از دیدار نتانیاهو و برهان در اوگاندا و موافقت آنها برای عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی خبر داده بود.

همزمان با برگزاری تظاهرات یاد شده، هیات دولت سودان به ریاست "عبدالله حمدوک " برای بررسی دیدار برهان و نتانیاهو جلسه اعتراضی برگزار کرد.

دولت سودان روز گذشته در خصوص این دیدار اظهار بی‌اطلاعی کرد.

" فیصل محمد صالح " وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی دولت سودان نیز گفت: ما از طریق رسانه‌ها خبر دیدار برهان و نتانیاهو را در اوگاندا را دریافت کردیم.

وی تصریح کرد که  پیشتر هیات دولت هیچ خبر یا مشاوره ای در خصوص این دیدار دریافت نکرده بود و برای توضیحات، منتظر بازگشت رییس شورای انتقالی هستیم.

فارغ از مصر و اردن هیچ کشور عربی تاکنون رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha