آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی برگزار شد

تهران- ایرنا- ششمین آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) امروز پنج‌شنبه (سوم بهمن ماه) در ایران و خارج از کشور برگزار شد.

سامفا در زبان فارسی، مانند آزمون های تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است. این آزمون با همکاری مرکز همکاری‌های علمی بین ‌المللی، سازمان سنجش آموزش کشور و اداره کل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اجرا می شود.
آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفای دانشگاهی) فقط در سطح دانشگاهی برگزار می شود و شامل بخش‌های شنیداری، خواندنی، نوشتاری و گفتاری است.

ششمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) بعدازظهر امروز نیز در شهرهای اصفهان، تهران، مشهد، قزوین، سنندج، همدان برگزار می شود.
همچنین شهرهای بغداد، اربیل و سلیمانیه عراق و بیروت لبنان برگزارکننده همزمان این آزمون با ایران هستند.
در این آزمون که برگزارکننده آن سازمان سنجش آموزش کشور است،‌ ۳۳۴ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۱ نفر زن و ۲۴۳ نفر مرد هستند.
کارت شرکت در ششمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی از روز سه شنبه اول بهمن تا ساعت ۲۴ چهارشنبه دوم بهمن از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org در دسترس داوطلبان قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha