۲۹ دی ۱۳۹۸، ۵:۱۳
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83639070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شماری از اسقف‌های کاتولیک خواستار به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی شدند

تهران-ایرنا- ۳۴ تن از اسقف‌های اروپا، آمریکایی شمالی و آفریقای جنوبی شنبه شب ضمن درخواست از کشورهای متبوع خود برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی، بر ضرورت اجرای حقوق فلسطینیان تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، این درخواست توسط اسقف‌های گروه "هماهنگ با سرزمین مقدس" ودر جریان دیدار آنها از منطقه و سفر به شهر رام الله و بیت المقدس انجام شده است.

 آنان همچنین حمایت خود را از کلیسای مستقر در سرزمین‌های اشغالی برای تقویت روند گفت‌وگو و برقرای صلح اعلام کرده و با وجود وخامت اوضاع اقتصادی مردم این منطقه، مقاومت آنان را ستودند.

در ادامه بیانیه این اسقف‌ها بر اهمیت اجرای حقوق بین‌الملل و به رسمیت شناختن کشور فلسطین، توجه به نگرانی‌های به اصطلاح امنیتی رژیم صهیونیستی، حق برخوداری تمام افراد برای زندگی توأم با امنیت، مخالفت با حمایت سیاسی و اقتصادی از ساکنان شهرک‌های یهودی، مخالفت جدی با اقدامات خشونت آمیز و نقض حقوق بشر توسط تمام طرف‌های درگیر تأکید کردند.

اسقف‌های کاتولیک تصریح کردند: شرایط زندگی در این منطقه رفته رفته غیر قابل تحمل شده و این مسأله بخصوص در کرانه باختری دردناک است، بطوری که تمام ساکنان از حقوق اولیه از جمله حق جابجایی محروم هستند.

اسقف‌های کاتولیک از مسیحیان جهان خواستند، برای حمایت از مردم فلسطین نماز خوانده و بر ضرورت افزایش سفر به سرزمین‌های مقدس تأکید کردند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha