۲۰ دی ۱۳۹۸، ۸:۲۸
کد خبر: 83626298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوررهنما: هدفم قهرمانی در پارالمپیک است

۲۰ دی ۱۳۹۸، ۸:۲۸
کد خبر: 83626298
پوررهنما: هدفم قهرمانی در پارالمپیک است

تهران- ایرنا- پاراتکواندوکار وزن منهای ۷۵ کیلوگرم گفت: در پارالمپیک حریفان سرسختی از روسیه، ترکیه و کره‌جنوبی پیش رو دارم اما تمام توانم را به کار می‌گیرم تا به سکوی نخست پارالمپیک برسم.

«مهدی پوررهنما» که تا ماه پیش در صدر جدول رده‌بندی وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کلاس K۴۴  قرار داشت و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را نیز کسب کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از برنامه‌های کادر فنی کاملا رضایت دارم و اکنون در جزیره کیش مشغول گذراندن تمرینات آماده سازی هستم. اردوهای منظمی برگزار می‌شود و شاید بهتر باشد بگویم به طور مستمر در اردو هستم. این تلاش باید در نهایت به مدال طلای پارالمپیک ختم شود.

وی که در آخرین رده‌بندی فدراسیون جهانی پاراتکواندو ۲ پله نزول داشته است عنوان کرد: در آخرین رده‌بندی سال ۲۰۱۹ در جایگاه سوم قرار گرفتم اما این مهم نیست زیرا اگر در مسابقات قهرمانی آسیا که اسفندماه در لبنان برگزار می‌شود، مدال طلا را کسب کنم جایگاهم را پس خواهم گرفت. البته قرار گرفتن در بین ۲ نفر برتر می‌تواند برای توکیو ۲۰۲۰ یک شانس مهم باشد زیرا تا فینال با حریفان اصلی مسابقه نخواهم داد.

قهرمان پاراتکواندو آسیا و جهان در ادامه با اشاره به حریفان اصلی خود در توکیو گفت: پاراتکواندوکارانی از روسیه، ترکیه و کره جنوبی هستند اما این دلیلی برای عملکرد ضعیف در توکیو نیست. اصلی‌ترین رقیب من میزان آمادگی خودم است. تمام تلاشم این است تا بهترین عملکرد را در توکیو به نمایش بگذارم. البته در این زمینه کمیته‌ ملی پارالمپیک و فدراسیون نهایت تلاش خود را انجام می‌دهند و امیدوارم این برنامه‌ریزی به سکو ختم شود.

جایگاه ورزشکاران معلول در سطح جهان از دیگر موضوع‌هایی بود که قهرمان پاراتکواندو به آن پرداخت و گفت: در قرن بیست و یکم دیگر سخن گفتن از معلولیت و محدودیت، درست نیست زیرا پیشرفت‌های این قشر در حوزه‌های مختلف نشان داده است که آنان می‌توانند کارهای بزرگی را انجام دهند که نمونه‌هایی آن را می‌توان در کسب مدال‌های جهانی و المپیک توسط ورزشکاران معلول جُست.

پوررهنما در خصوص موفقیت‌های بین المللی خود تاکید کرد: بیشتر مدال‌هایم طلا است و تنها یک برنز و یک نقره جهانی دارم. علاوه بر این، نخستین پاراتکواندوکاری ایرانی بودم که حضورش در المپیک ۲۰۲۰ قطعی شد.

هنر مهدی پوررهنما تنها در شیاپچانگ و سکوهای جهانی نیست بلکه او با معلولیتی که از ناحیه دست دارد توانسته روح هنر را با ورزش پیوند داده و ساز گیتار را در آغوش بگیرد؛ او را می‌توان هم ورزشکاری موفق و هم هنرمندی قابل دانست.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha