دارنده مدال برنز جاکارتا: به خاطر ۲ سانتی‌متر به امارات اعزام نشدم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش رشته پارادوومیدانی می‌گوید: با نفر سوم مسابقات جهانی ۲ سانتیمتر اختلاف رکورد داشتم و این موجب شد تا به مسابقات گزینشی پارالمپیک در امارات اعزام نشوم.

«امیر خسروانی» روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین دلایل نرسیدن من به مدال طلای جهانی یا بازی‌های آسیایی استرسی است که قبل از مسابقات دارم. چند دوره است که تا ماه قبل از اعزام تکلیفم مشخص نیست و با وجود  فاصله کمی که با رقیبان دارم باید این استرس را داشته باشم که آیا اعزام می شوم یا نه. این استرس بر  مسابقه من تاثیر گذاشته است. از هم اکنون نیز برای مسابقات گزینشی المپیک که اسفندماه در امارات برگزار می‌شود استرس دارم زیرا اگر در این مسابقات سهمیه هم کسب کنم احتمال اعزامم کم است و تا زمان اعلام لیست اعزام‌ها به توکیو این استرس همراه من است.

دارنده مدال طلای بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو با اشاره به شانس خود برای حضور در المپیک گفت: با توجه به میزان آمادگی که دارم به احتمال زیاد در دبی سهمیه کسب می‌کنم. می‌توانستم در مسابقات گزینشی امارات هم به میدان بروم اما اعزام نشدم. اگر به آن مسابقات اعزام می‌شدم با توجه به نتایج دیگر ورزشکاران مدال نقره من حتمی بود. هنوز نمی‌دانم چرا در دقیقه ۹۰ حذف شدم.

او که از مسابقات درون مدرسه‌ای به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی رسیده است می گوید: در چند سال گذشته طلای مسابقات باکو در جمهوری آذربایجان، طلای جهانی کشور چک، طلا و نقره مسابقات لهستان را در کارنامه دارم اما جای مدال پارالمپیکی در کلکسیون افتخاراتم خالی است. تمام زندگیم را برای کسب این مدال گذاشتم؛ امیدوارم فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک کمک کنند تا بتوانم برای ایران افتخارآفرینی کنم.

این ملی‌پوش پارادوومیدانی افزود: شانس مدال طلای پارالمپیک را دارم اما لازمه این کار آرامش تمرینات و دور کردن استرس از من است. اگر کمک کنند این ظرفیت را در خود می بینم که که در توکیو به سکوی نخست و مدال طلا برسم. اما ممکن است برای توکیو اتفاقات بازی‌های امارات رخ دهد. در حالی که بلیت رقابت های امارات برایم رزو شده بود در دقیقه ۹۰ منصرف شدند. بهانه این بود که با رنکینگ جهانی فاصله دارم و این رکورد از سال ۲۰۱۶ محاسبه شده بود در حالی که صاحب رکورد در رقابت‌های امارات حضور نداشت.

وی در پایان گفت: بیکارم و تمام تمرینات خود را برای موفقیت در پارالمپیک گذاشتم هیچ قراردادی با باشگاه‌ها ندارم و برای خرید مکمل‌ باید از جیب خود هزینه کنیم. فدراسیون حتی من را بیمه نکرده است.

امیر خسروانی نماینده ایران در ماده پرش طول مردان کلاس T۱۲  در سومین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ثبت رکورد ۷.۰۱ مدال برنز را از آن خود کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha