۱۷ دی ۱۳۹۸، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 83623806
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بیرجند: دشمن از فعالیت هیات‌های مذهبی عصبانی است

بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: مجالس، مداحی‌ها و برنامه‌های هیات‌های مذهبی دشمن را سخت عصبانی کرده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی سه‌شنبه شب در دیدار با مسوولان هیات‌های مذهبی و مداحان بیرجند با بیان اینکه امروز مساله حق‌طلبی و عدالت‌طلبی به دل‌ها ریخته و شرایط جهان عادی نیست، افزود: در این شرایط آخرالزمانی خداوند به شما توفیق داده زیرا برپایی مجالس، مداحی‌ها و برنامه‌های هیات‌های مذهبی دشمن را سخت عصبانی کرده است.

وی ادامه داد: اقدامات فرهنگی باید دارای طرح و برنامه کامل باشد و باید در این زمینه نقاط ضعف، قوت و ظرفیت‌ها شناسایی شود.

وی در خطاب به هیات‌های مذهبی و مداحان گفت: شما با مطلوب فاصله دارید چرا که شرایط جامعه امروز با گذشته متفاوت است باید در این مسوولیت خطیر با ارائه راهکارها و اهداف، متناسب با نیاز جامعه کار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآور شد: مداحان و مسوولان هیات‌های مذهبی فرماندهان جبهه فرهنگی هستند و امروز بدون برنامه، طرح، زمان‌بندی و تخصص نمی‌شود کار مفید کرد و در هر امری تخصص حرف اول را می‌زند.

وی اظهار داشت: به هر اندازه که کار شما مهم است دشمن هم کار می‌کند که در شما نفوذ کند و یا به نحوی برای شما مشکل ایجاد کند، دشمن بر روی همه عناصری که مفید هستند، کار می‌کند که در این زمینه باید کار شما با گذشته متفاوت باشد.

امام جمعه بیرجند گفت: شیوه‌های سنتی خودتان را حفظ کنید و در عین حال که باید نوآوری معقول و علمی داشته باشید اما از انواع و اقسام کارهای وارداتی خودداری کنید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: اولویت‌بندی، محتوا و متناسب با نیاز جامعه از مسائل مهم است، محتواها باید پربار و دارای پیام باشد.

وی با تاکید براینکه دشمن با هر قیافه و لباسی به میدان می‌آید اضافه کرد: شرایط خراسان جنوبی مناسب و زبانزد است اگر چه از جاهای دیگر به اسم‌های مختلف برای فرهنگ‌زدایی به استان می‌آیند که حواس‌ها باید جمع باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در گذشته مردم در سطح کره زمین به صورت پراکنده و منطقه‌ای زندگی می‌کردند و امروز جهان نه به صورت یک دهکده کوچک بلکه به صورت یک کف دست درآمده و این تضادهایی که وجود دارد ولی نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: هیچکس نمی‌تواند وقت تعیین کند اما وقتی شرایط طبیعی در جامعه بشری و تفاسیر احادیث را که کنار هم می‌گذاریم، جهان ناگزیر است یکسره شود و راه دیگری هم ندارد.

وی افزود: جالب اینجاست که این برداشت تنها مال ما نیست و طرف مقابل هم این برداشت را دارد، آنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پیشگیری از پیروزی امام عصر(عج) را به فیلم تبدیل کرده بودند که بخشی از این فیلم‌ها در کشور ما هم پخش می‌شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: ما در شرایطی هستیم که در محاسبات بشری، جامعه این طور نمی‌تواند، بماند چون زمان ما با هم زمان‌ها دیگر فرق کرده و برداشت دشمنان هم این را نشان می‌هد.

وی با بیان اینکه در این شرایط حق طلبی و عدالت خواهی به عنوان یک حرکت موثر خود را در جهان نشان می‌دهد، عنوان کرد: اربعین حسینی انگیزه عدالت خواهی در جهان است و همه ساله میلیون‌ها نفر خود را به کربلا می‌رسانند و یا از شهرهای خود به عزاداری می‌پردازند که نشان از این دارد که جهان در حال آماده شدن است.

وی ادامه داد: هم اکنون در آمریکا ۷۰ شهر بر علیه خود آمریکا تظاهرات می‌کنند و یا جلیقه زردها در فرانسه بیش از یک سال است که هر شنبه در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند و اعتراض می‌کنند که این مسائل نشان از عدالت‌خواهی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: خود این شهید بزرگوار جمله‌ای دارند که اول باید انسان شهید باشد که شهید بشود، این سردار بزرگوار شهید زنده بود و شهید شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمد رضایی عنوان کرد: شهادت سردار سلیمانی موجی در دنیا ایجاد کرد، سردار با شهادت خود راه را به ما نشان داد و ما را بیدار کرد.

وی بیان کرد: ظرفیتی که در اختیار هیات مذهبی و مداحان است، ظرفیت بسیار بالایی است چرا که سه عنصر خیلی مهم مردم، روحانیان و مداحان در اختیار هیات مذهبی است که خیلی می‌شود کار کرد.

رضایی با تاکید براینکه باید بر روی تقویت باورهای دینی کار کنیم، اضافه کرد: در زمینه آسیب‌های اجتماعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است باید کار شود تا افراد جامعه اسیر آسیب‌ها نشوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها