۱۴ دی ۱۳۹۸، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83619814
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روزنامه ساوت چاینا: شهادت سردار سلیمانی دنیا را نگران کرد

پکن-ایرنا- روزنامه ساوت چاینا نوشت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به دست آمریکا و به دستور دونالد ترامپ رییس جمهوری آن کشور دنیا را بهت زده و نگران کرد.

ساوت چاینا روز شنبه در مطلبی نوشت  بسیاری از کشورهای دنیا از این اقدام افراطی آمریکا ابراز نگرانی کرده و معتقدند این کار باعث تشدید بی سابقه تنش ها در منطقه شده است.

گزارش می افزاید شهادت سلیمانی بدست آمریکا برای دنیا یک هشدار بود و امروز سران و مسوولان ارشد کشورها یک به یک در این‌مورد  ابراز نگرانی کرده اند.

روزنامه نوشت که در خود آمریکا هم مقام های ارشد آن کشور از جمله نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان گفته است که این اقدام ترامپ دستمایه تشدید تنش ها و خشونت هاست.

ساوت چاینا افزود که بسیاری از رسانه های کشورهای مختلف به همراه مقام های آنها این اقدام آمریکا را محکوم کرده اند از جمله روسیه و چین بشدت از این بابت ابراز نگرانی کرده و بر خویشتنداری همه جوانب ذی ربط تاکید می ورزند.

نشریه ادامه می دهد که چین و روسیه و دیگر کشورهای اروپایی هم بر این باورند که حرکت آمریکا باعث شکل گیری چرخه ای از خشونت درعراق و کل منطقه می شود و امروز همه باید هشیار باشند.

روزنامه هنگ کنگی تاکید کرد که از دیدگاه این کشورها با شهادت سردار سلیمانی در اقدام رادیکالی و افراط گونه آمریکا ، صلح و ثبات در خاورمیانه در مسلخ قرار گرفته است.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۴
    0 0
    درود بر شرف سردار بزرگ ایران حاج قاسم سلیمانی ، مرگ بر ترامپ امیدوارم همین بلا سر خودت بیاد