‌تغییر سهمیه بنزین و قیمت سوخت در کمیسیون تلفیق تصویب نشده است

تهران-ایرنا- سخنگوی کمیسیون تلفیق با بیان اینکه تغییر سهمیه بنزین و قیمت سوخت در کمیسیون تلفیق تصویب نشده است، گفت: مقرر شد موضوع افزایش سهمیه وسایل نقلیه در ایام تابستان و نوروز توسط دولت و مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شود.

«هادی قوامی»   صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری  در خصوص آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق در جلسات عصر دیروز، دیشب و صبح امروز، گفت: در این جلسات تبصره‌های شش تا شانزده ماده واحده لایجه بودجه سال ۹۹ بررسی شد.

 معافیت مالیاتی همچنان در کمیته واقعی کردن درامدها در دست بررسی است 

وی افزود: تبصره ۶ که مربوط به معافیت‌های مالیاتی است و همچنین عوارض موضوع ماده ۵ قانون حمایت از صنعت برق است که از مشترکان شهری گرفته می‌شود و برای برق رسانی به مشترکان روستایی و انرژی های تجدیدپذیر پذیر استفاده می شود، در کمیته واقعی کردن درآمدها و تخمین درست هزینه‌ها در دست بررسی است

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: در سال آینده ۲۱۵۰ میلیارد تومان از محل ده درصد برق مصرفی از مشترکان به غیر از مشترکان برق روستایی، عشایری و چاه های کشاورزی گرفته می‌شود، که برای تامین برق رسانی به مناطق روستایی، طرح هادی روستاها و تامین انرژی های پاک از طریق جذب سرمایه گذاری در وزارت نیرو اجرا می شود.

 تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده

نماینده مردم اسفراین در ادامه افزود: قانون مالیات ارزش افزوده که لایحه آن در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است برای سال آینده تا زمان تصویب این قانون در مجلس تمدید شد. همچنین به منظور کاهش فشار بر شرکت های مالیات دهنده به موجب نگهداری اسناد مالیاتی در این قانون عبارت ده برابر در این قانون به ۳۰ برابر افزایش یافت.

قوامی با بیان این که یک بند دیگر در قانون مالیات بر ارزش افزوده در ارتباط با پیمانکاران تمدید شد، خاطر نشان کرد: تا قبل از سال ۹۸ وضعیت به این شکل بود که پیمانکارانی که برای دولت کار پیمانکاری انجام می‌دادند، از محل منابع خود مجبور بودند ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بپردازند، اما چون بهای پیمانکاری را به صورت اوراق دریافت می کردند، این مسئله بر پیمانکاران فشار می‌آورد. بنابراین برای سال ۹۹ بنا برقانون بودجه ۹۸ مصوب شد که سازمان امور مالیاتی حق ندارد در صورت تاخیر در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده جریمه نماید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق در ادامه تصریح کرد: طبق تبصره ۶ قانون بودجه سال آینده خیران مدرسه ساز در سال ۹۹ از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز معاف خواهند بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه درباره  سهمیه بندی بنزین هم گفت: در جلسه دیروز کمیسیون با حضور دکتر لاریجانی مسئله تغییر سهمیه بندی و کاهش قیمت سوخت خودروها مطرح شد و احتمال کاهش قیمت سوخت در سال آینده بررسی شد.

 افزایش سهمیه خودروها در تابستان و نوروز در دولت و مرکز پژوهش‌ها بررسی می‌شود

وی افزود: در حال حاضر بحث بر این است که سهمیه بنزین خودروها مقداری افزایش یابد که مقرر شد این موضوع توسط دولت و مرکز پژوهش‌ها مورد بررسی قرار گیرد که آیا این تغییر سهمیه در زمان اوج مصرف مانند تابستان و نوروز امکان پذیر هست یا خیر؟ بنابراین هنوز موضوع در زمینه تغییر سهمیه و قیمت سوخت در کمیسیون تلفیق تصویب نشده است.

قوامی در ادامه مصوبات کمیسیون به تبصره هفت ماده واحده لایجه بودجه سال ۱۳۹۹ اشاره کرد و گفت: در تبصره ۷ به دولت اجازه داده شد قیمت تکلیفی که به وزارت نیرو برای سدسازی و طرحهای آب و فاضلاب و غیره براساس ماده ۳۲ قانون برنامه و بودجه، پس از بهره برداری باید اصل و سود سرمایه گذاری ها به خزانه بازگردد.

سخنگوی کمیسون تلفیق بودجه خاطرنشان کرد: در تبصره ۹ به دانشگاه‌ها اجازه داده شد تا سقف عملکرد درآمدهای اختصاصی در سال ۹۸ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک‌ها از محل توزیع اموال در اختیار خود اقدام کنند و طرح‌های نیمه تمام خود را به اتمام برسانند.

قوامی گفت:همچنین مقرر شد ۱۰۰ درصد وجوه اعاده شده از محل بازپرداخت وام‌های شهریه دانشجویی تا سقف ۸۰۰ میلیارد ریال به خزانه داری کل کشور واریز شود تا بتواند آن را دوباره برای کمک به اهداف سازمان امور دانشجویی، در اختیار آنان قرار دهد.

 دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش از پرداخت عوارض تغییر کاربری معاف شدند

 به گفته سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، همچنین به دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش اجازه داده شد، از پرداخت عوارض تغییر کاربری و نقل و انتقال اموال در اختیار این دستگاه‌ها به شهرداری‌ها معاف باشند.

وی ادامه داد: بنابر بند دال تبصره ۱۶ دولت یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی سود ده را که به عنوان منبع شناسایی شده بود، برای هزینه در مصارف خاص به دو درصد افزایش دهد که در بررسی هزینه‌ها به آن پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست خارجی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha