اسنایدر - سعدالله‌یف؛ مهیج‌ترین مبارزه کشتی ۱۰ سال اخیر
پیروزی «عبدالرشید سعدالله‌یف» روس برابر «کایل اسنایدر» آمریکایی در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۸ جهان مجارستان

تهران - ایرنا - ۲ مبارزه «عبدالرشید سعدالله‌یف» ملقب به تانک روس با «کایل اسنایدر» آمریکایی از نگاه اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مهیج‌ترین مبارزه کشتی طی ۱۰ سال اخیر شناخته شد.

سعدالله‌یف که در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در نورسلطان قزاقستان چهارمین مدال طلای جهانی خود را بر گردن آویخت در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز به مدال طلا رسید. او بعد المپیک ریو و با تغییر وزن از ۸۶ به ۹۷ کیلوگرم به عنوان یکی از مدعیان جدی اسنایدر آمریکایی خودنمایی کرد. اسنایدر نیز  مدال طلای جهان و المپیک ریو را در کارنامه دارد.

این ۲ برای نخستین مرتبه در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۷ پاریس و در دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم به مصاف یکدیگر رفتند که اسنایدر آمریکایی موفق به شکست سعدالله‌یف شد که به تازگی در این وزن آمده بود. اسنایدر بعد از آن بارها برای حریفانی همچون سعدالله‌یف و همچنین «رضا یزدانی»، خط و نشان می‌کشید تا اینکه یکبار دیگر در فینال پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ در بوداپست مجارستان در دیدار فینال و در مبارزه‌ای که به راند دوم مشهور شد به مصاف یکدیگر رفتند که در کمال ناباوری و در حالی که هنوز کشتی یک دقیقه از کشتی نگذشته بود، تانک روس با اجرای فن زیبای «برات کلندون» اسنایدر را ضربه فنی کرد.

بعد از این شکست اسنایدر دیگر آن کُری‌خوانی‌های گذشته را نداشت اما یک مرتبه دیگر مبارزه راند سوم را به سعدالله‌یف در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان در نورسلطان قزاقستان یادآوری کرد. اما در این پیکارها اسنایدر در مرحله نیمه‌نهایی برابر «شریف شریف‌اف» دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن مغلوب شد و حتی به فینال نیز راه پیدا نکرد.

۲ مبارزه سعدالله‌یف با اسنایدر از نگاه اتحادیه جهانی کشتی به عنوان مهیج‌ترین مبارزه ۱۰ سال اخیر شناخته شده است.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha