۱ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۴۱
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 83604022
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح‌های آب و فاضلاب اردستان ۲۵۶ میلیارد ریال نیاز دارد

کاشان- ایرنا- مدیر آب و فاضلاب اردستان گفت: برای اجرای طرح‌های پیشگیری از هدر رفت آب و خط فاضلاب این شهرستان نزدیک به ۲۵۶ میلیارد ریال نیاز است.

سید عباس شریعتمدار روز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران به کاهش ۱۷ درصدی هدر رفت آب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری از هدر رفت آب نسبت به تعویض چهار کیلومتر شبکه آب‌رسانی شهر مهاباد با ۴۰۰ انشعاب، تعویض ۴۰۰ کنتور آب فرسوده، کشف و جمع‌آوری ۱۵ انشعاب غیرمجاز اقدام شد که در نتیجه آمار هدر رفت آب کاهش یافت.

وی بیان کرد: در این راستا با ساخت ۶ دستگاه فشارشکن، اقدام به کاهش فشار از ۶ اتمسفر به سه اتمسفر و کاهش ۶.۵ درصد حوادث و ۶ درصد مصرف آب شدیم اما هنوز نیاز به بیش از ۶ میلیارد ریال اعتبار برای تعویض ۱۵ کیلومتر شبکه در شهرهای مهاباد و اردستان در راستای پیشگیری از هدر رفت آب نیاز داریم.

مدیر آب و فاضلاب اردستان اضافه کرد: مصرف سرانه آب از ۱۹۰ لیتر در سال ۱۳۹۲ به ۱۵۹ لیتر در سال‌جاری کاهش یافته اما همچنان از میانگین استان و کشور عقب‌تر هستیم که دلیل آن کویری بودن منطقه، استفاده از کولرهای آبی، خانه‌های ویلایی و باغچه‌های خانگی است.

وی همچنین تصریح کرد: با اجرای ۴۵ کیلومتر خط فاضلاب در اردستان، تنها ۴۰ درصد تامین شده و ۷۰ کیلومتر دیگر نیاز است؛ اجرای آن اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد که باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین شود.

شریعتمدار ادامه داد: نزدیک به ۸۱ میلیارد ریال البته در سال‌جاری از محل اعتبارهای سرمایه‌ای، تملک دارایی‌ها و داخلی برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب در شهرستان اردستان هزینه شده است.

وی این طرح‌ها را شامل حفر چاه جدید و لوله‌کشی یک هزار و ۵۰۰ متر شبکه، تجهیز و آماده‌سازی پمپاژ ایستگاه شماره ۲، اجرای طرح‌های کنترل و کاهش فشارشکن با ساخت هفت حوضچه، اجرای شبکه فاضلاب شهرک ۲۰۹ اردستان به طول سه کیلومتر با ۳۰۰ انشعاب، توسعه شبکه دوم و مرحله سوم آبرسانی اردستان به طول ۶ کیلومتر با نصب ۱۰ شیر برداشت برشمرد.

مدیر آب و فاضلاب اردستان حفر و بهره‌برداری از چاه جدید و تجهیز چاه شماره یک زواره همچنین توسعه شبکه آب و تجهیز چاه شماره ۲، دیوارکشی مخزن آب شهر مهاباد و اجرای طرح کنترل از راه دور چاه‌ها و مخزن‌های شهر مهاباد و در اردستان را از دیگر اقدام‌های انجام شده عنوان کرد.

وی با اشاره به مطالبات ۲۰ میلیارد ریالی آب و فاضلاب اردستان تاکید کرد: بیشترین بدهی مربوط به اداره‌ها، صنعت، آب روستایی و بخشی هم به مشترکان خانگی مربوط است.

شریعتمدار در مورد منبع تامین آب شرب شهرستان اردستان نیز بیان کرد: اصلی‌ترین منبع، انتقال آب از اصفهان با خط لوله‌ای به طول ۱۱۰ کیلومتر با چهار ایستگاه فشار و دبی ۸۰ لیتر در ثانیه است اما در تابستان با استفاده از ۲ حلقه چاه در اردستان، ۲ حلقه چاه در مهاباد و سه حلقه چاه در زواره با شوری مناسب آب مورد نیاز تامین می‌شود.

وی افزود: اردستان نخستین شهرستان در استان اصفهان به شمار می‌رود که از شبکه دوم آب آشامیدنی با نصب افزون بر ۵۰ شیر برداشت در اردستان، زواره و مهاباد و ۱۳ کیلومتر شبکه در شهر اردستان بهره‌مند است.

مدیر آب و فاضلاب اردستان، تعداد مشترکان آب را چهار هزار و ۵۰۰ مشترک با ۲۰ هزار واحد و ۲ هزار و ۲۰۰ مشترک فاضلاب با سه هزار و ۳۰۰ واحد عنوان کرد و یادآور شد: ۳۵ هزار نفر جمعیت زیر پوشش شهری و پنج هزار نفر جمعیت در ۳۰ روستا داریم که البته ۸۰ روستای شهرستان با تانکر از آب آشامیدنی شهری بهره‌مند هستند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha