حضور پررنگ خراسان رضوی در نمایشگاه اختصاصی ایران در تاجیکستان

مشهد-ایرنا- نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران با محوریت خراسان رضوی در شهر دوشنبه پایتخت جمهوری تاجیکستان گشایش یافت.

به گزارش روز شنبه استانداری خراسان‌رضوی، آیین گشایش این نمایشگاه با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوشنبه، وزیران اقتصاد و تجارت، صنعت و تکنولوژی، سرمایه‌گذاری جمهوری تاجیکستان و سفرای ژاپن، کره، هند، پاکستان، افغانستان، اوکراین، قرقیزستان برگزار شد.
در این نمایشگاه بیش از ۸۵ شرکت در قالب ۵۲ غرفه در بخش‌های تجهیزات پزشکی، خدمات فنی و مهندسی، مصالح ساختمانی، فرش و موکت، نساجی و پوشاک، مواد غذایی و آشامیدنی، مواد شیمیایی، لوازم خانگی، سیم و کابل و تولیدات صنعتی، محصولات خود را ارائه کرده‌اند.
وزیر اقتصاد و تجارت تاجیکستان در این مراسم ضمن تاکید بر توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور، ایران را شریک مطمئنی برای همکاری اقتصادی دانست.
استاندار خراسان رضوی نیز ضمن تشکر از مهمان‌نوازی مردم و مسولان دولت تاجیکستان، به جلسات موثر برگزار شده با مقامات تاجیکی اشاره و خراسان را پیشرو در توسعه روابط ایران و تاجیکستان دانست.

سفر استاندار خراسان رضوی به شهر دنغره تاجیکستان

همچنین استاندار خراسان رضوی در دومین روز سفر خود به تاجیکستان به شهر دنغره سفر کرد و با قربان حکیم‌زاده استاندار ولایت ختلان دیدار و گفت و گو و در ادامه نیز از چند واحد صنعتی و منطقه آزاد اقتصادی این شهر بازدید کرد.
علیرضا رزم حسینی از یک کارخانه ریسندگی و بافندگی که با سرمایه‌گذاری مشترک چینی‌ها در تاجیکستان در حال بهره‌برداری است بازدید کرد و سپس در برخی از کارخانه‌های مستقر در منطقه آزاد اقتصادی دنغره حضور یافت.
استاندار خراسان رضوی و استاندار ختلان تاجیکستان همچنین در نشستی با حضور فعالان اقتصادی دو کشور به گفت و گو و مذاکره پرداختند.
استاندار ختلان در این دیدار با اشاره به راه‌اندازی ۷۶ کارخانه جدید در منطقه دنغره گفت: این ولایت به واسطه وجود نیروگاه‌های برق آبی ختلان ۹۰ درصد برق کشور تاجیکستان را تامین می‌کند و ولایت ختلان آماده‌ است برای سرمایه‌گذاری مشترک با هدف ایجاد شغل در تاجیکستان با شرکت‌های ایرانی همکاری کند.
قربان حکیم‌زاده با اشاره به فعالیت اقتصادی خراسان رضوی طی سال‌های گذشته در ولایت ختلان کشور تاجیکستان افزود: ما با وجود زمین‌های کشاورزی به ادوات و مشاوره‌های فنی برای کشت‌ها و سیستم‌های جدید آبیاری نیازمندیم ‌
وی گردشگری و توریسم سلامت، گردشگری در طبیعت و توسعه روابط دانشگاهی را از دیگر زمینه‌های قابل توسعه همکاری‌ها برشمرد.
رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی نیز با اشاره به توانمندی‌های مختلف فعالان اقتصادی این استان برای فعالیت در بخش معادن، کشاورزی و توریسم درمانی، از استاندار ختلان برای سفر به مشهد دعوت کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha