شرکت‌های دانش بنیان ایرانی توانایی ارایه راه‌حل در تمامی حوزه‌های فناوری را دارند

تهران- ایرنا- رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم آغاز بکار گردهمایی سه روزه ارائه نیازهای فناورانه در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: شرکت های دانش بنیان ایرانی توانایی ارایه راه حل در تمامی حوزه های فناوری را دارند.

دکتر علی وحدت روز یکشنبه در این مراسم که در مجتمع نوآوری صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌شد، افزود: در حال حاضر ۴۶۰۰ شرکت دانش بنیان و ۶ هزار استارتاپ و فناوری و ۳۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور شکل گرفته و در حوزه‌های مختلف فعال هستند. همچنین شتابدهنده‌ها و مراکز نوآوری نیز اکنون در کشور فعال هستند که همه این موارد طی چند سال گذشته شکل گرفته‌اند و الان باید مردم این خدمات را لمس کرده و استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید مسایلی که در دانشگاه‌ها طرح می‌شود از طریق شرکت‌های دانش بنیان و در دل این شرکت‌ها به آن‌ها پاسخ داده شود، در حال حاضر در کشور  تحقیق و توسعه دانشگاهی در شرکت‌ها قابل اجراست.

وحدت گفت: در حال حاضر رویداد ارایه نیازهای فناورانه پیشگیری و مبارزه با قاچاق در همین راستا در حال برگزاری است، در رویدادهای گذشته شرکت‌های دانش بنیانی حضور داشتند که توانستند نیاز برخی شرکت‌های بزرگ صنعتی همچون حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما را تامین کنند.

وی افزود: شرکت‌های دانش بنیان این توانایی را دارند که برای هر مسئله‌ای یک راه حل ارایه دهند و ما به شرکت‌های دانش بنیان اعتماد کرده‌ایم.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: رسالت صندوق نوآوری و شکوفایی اعتمادسازی برای شرکت‌های دانش بنیان از سوی دستگاه‌های اجرایی کشور است. امروز حوزه قاچاق کالا و ارز موضوع مهمی است، با برآوردهایی که داشته‌اند نشان می‌دهد ۱۵۰ میلیارد تومان قاچاق صورت می‌گیرد، این رقم در مقایسه با بودجه کشور رقم بالایی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر قاچاق محصولات فناوری نیز یک موضوع مهم در کشور است. در حال حاضر شرکت‌های دانش بنیان ما به طیف وسیعی از تکنولوژی‌ها در خصوص سامانه‌های تشخیص پولشویی و نیز اسکن محموله‌ها در گمرک دست پیدا کرده‌اند.

وحدت تاکید کرد: وظیفه ما به هم رسانی این شرکت‌ها به دستگاه‌های مرتبط است. برخی مسایل و مشکلات کشور به کم تدبیری ما بر می‌گردد که در حوزه قاچاق کالا و ارز نیز این امر وجود دارد، در حوزه تکنولوژی مرتبط با پیشگری از قاچاق کالا و ارز شرکت‌های دانش بنیان خوبی داریم.

وی یادآور شد: صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خدمات و محصولات شرکت‌های دانش بنیان را تضمین می‌کند و در این راستا به شرکت‌هایی که از محصولات دانش بنیان خریداری کنند، تسهیلات لیزینک با نرخ ۹ درصد برای مدت سه سال ارایه خواهد کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha