۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۴۵
کد خبر: 83533604
T T
۰ نفر
سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی هرمزگان رفع تصرف شد

بندرعباس- ایرنا- از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ، سه میلیون و ۷۰۰ هزار مترمربع از زمین‌های ملی هرمزگان رفع تصرف شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان روز دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت‎‌المال در زمین‌های ملی و منابع طبیعی استان، اعلام کرد: ارزش زمین‌های رفع تصرف شده، رقمی در حدود ۲۷۰ میلیارد ریال است.

علی صالحی بیان داشت: در مدت زمان مذکور ۲۲ مورد قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز نیز انجام شده و ۱۵۴ پرونده نیز در حوزه صیانت از حقوق بیت‌المال و زمین‌های ملی و منابع طبیعی در دستگاه قضایی هرمزگان مطرح شده که از این شمار ۱۴۶ فقره منجر به صدور رأی شده است.

وی بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه به منظور صیانت از زمین‌های ملی و همچنین شتاب‌بخشی و هدف‌گذاری در تثبیت مالکیت‌ها تاکید کرد.

صالحی تصریح کرد: در راستای اجرای مفاد قانون، مواردی نظیر تثبیت مالکیت‌ها، طرح به موقع دعاوی، ارایه دفاعیات مستدل و مستندسازی از دلایل و موارد ادعایی به منظور تسریع در  برخورد قانونی با متجاوزان و افراد سودجو راهگشا خواهد بود.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال در زمین‌های ملی و منابع طبیعی هرمزگان در بخش دیگری از صحبتهای خود مقابله با عوامل آلوده کننده محیط زیست را یکی از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی استان عنوان کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: نوار ساحلی به‌عنوان مهم‌ترین انفال در سطح استان هرمزگان باید از هرگونه تعرض و آلودگی زیست محیطی در امان بماند.

وی با تاکید بر لزوم مسؤولیت‌پذیری تمامی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در خصوص عواقب ناشی از تخریب، تصرف و تغییر کاربری زمین‌های ملی و همچنین آلودگی‌های زیست محیطی،اقدام سریع، قاطع و پاسخگویی متولیان این حوزه را خواستار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha