۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83521390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حرمت مردم در موضوعات حقوقی باید لحاظ شود

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲
کد خبر: 83521390
حرمت مردم در موضوعات حقوقی باید لحاظ شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت:دین اسلام به سه موضوع خون،اموال و آبروی مردم اهمیت بالایی می‌دهد لذا باید در موضوعات حقوقی حرمت مردم مدنظر قرار بگیرد.

آیت‌الله مصطفی علما روز پنجشنبه در دیدار با حقوق‌دانان بسیجی که با حضور رئیس کل دادگستری استان در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد،گفت: مسئله قضا ، حقوق، وکالت و حَکَم بودن بسیار مهم و دقیق است و این موارد در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: تقویت حاکمیت اسلام به نفع مردم است، هر چند مردم آنچنان به این مهم واقف نباشند.

آیت‌الله علما با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب،گفت:مقام معظم رهبری در این بیانیه، اهمیت ویژه‌ای برای حضور جوانان انقلابی قائل هستند ، لذا باید از نیروهای جوان با روحیه انقلابی در مسائل حقوقی و قضایی بیشتر استفاده کرد.
امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: در روزگار گذشته خیلی از دعاوی حقوقی با دخالت علما به صورت کدخدامنشی در داخل مسجد حل و فصل می شد ، الان هم می توان با بهره‌گیری از روحانیون بصیر ، انقلابی و دلسوز ،بسیاری از مشکلات حقوقی جامعه را به سر انجام رساند.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: دعاوی حقوقی با محوریت مسجد قابل حل شدن است، لذا طرح رئیس قوه قضائیه که «هر مسجد یک حقوقدان»، بسیار ابتکار علمی و مهمی است.

سرخط اخبار استان‌ها