۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 83519415
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۰ درصد گلزار شهدا در اردبیل ساماندهی شد

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۹:۵۲
کد خبر: 83519415
۹۰ درصد گلزار شهدا در اردبیل ساماندهی شد

اردبیل _ ایرنا _ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: تاکنون ۹۰ درصد از گلزار شهدا در این استان ساماندهی شده است.

یاسر شاهی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع سه هزار و ۵۰۸ گلزار شهید در مناطق مختلف این استان سه هزار و ۲۷۴  گلزار شهدا ساماندهی شده و ۲۳۴ گلزار نیز نیازمند اجرای طرح ساماندهی است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌های استان موظف شده‌اند از محل اعتبارات عمرانی ، اعتبار مورد نیاز ساماندهی گلزار شهدا را تامین کرده و در اختیار بنیاد شهید قرار دهند.

شاهی با اشاره به اهمیت حمایت معنوی و فرهنگی از جامعه ایثارگیری ، خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان نیز اظهار کرد: اجرای طرح سپاس نیز با هدف تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان در استان اجرا می‌شود و برگزاری یادواره‌های شهدا نیز در کنار این برنامه‌ها حائز اهمیت است.

وی  با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: مسئولان  دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط باید در برگزاری یادواره‌های شهدا همکاری کنند.

شاهی گفت: امسال در قالب دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان طرح سپاس از ایثارگران در استان اجرا شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را با استفاده از فکر و اندیشه ایثارگران راهکار خنثی‌سازی توطئه‌های نرم دشمنان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید قدرت مقابله به مثل با این توطئه‌ها را افزایش دهیم که ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این زمینه می‌تواند راهکاری اساسی باشد.

او از اجرای طرح مرمت و بهسازی حسینیه شهدای گمنام خلخال در سال جاری خبر داد و افزود: اعتبار اجرای این پروژه چهار میلیارد ریال برآورد شده و تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی کمیته برنامه‌ریزی خلخال منظور شده است.

او گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و با همکاری بنیاد شهید امور ایثارگران و شهرداری خلخال اجرا می شود و انتظار می‌رود شهرداری نسبت به بکارگیری یک نفر از مجموعه کاری خود به عنوان خادم این حسینیه اقدام کند.

استان اردبیل با تقدیم سه هزار و ۴۰۰ شهید از مجموع ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس و حدود ۱۰ هزار جانباز جزو سه استان برتر در کشور است که بیشترین شهدا را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

استان اردبیل ۹ شهید مدافع حرم دارد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha