۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 83513305
T T
۰ نفر
تعرفه خدمات پزشکی باید یکسان شود

تهران - ایرنا- رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: تعرفه خدمات پزشکی باید یکسان شود زیرا در طول چند دهه گذشته مبانی تعیین تعرفه‌های خدمات پزشکی همواره با اعتراضات گروه‌های مختلف پزشکی مواجه می‌شد و گروه‌های مختلف اعتراض داشتند که عدالت بین رشته‌ای در تعیین تعرفه‌ها لحاظ نمی‌شود.

به گزارش روز شنبه انجمن رادیولوژی ایران، جلال جلال شکوهی، افزود: از ۲ سال گذشته اراده جامعه پزشکی ایران و سازمان نظام پزشکی بر اجرای کتاب CPT و RBRVS بدون دخل و تصرف بود و خوشبختانه در این راه قدم‌های مثبتی نیز برداشته شده است ولی اجرای کتاب اصل CPT و RBRVS قطعا نیازمند اعمال تمامی مناسبات حاکم بر آن کتاب است تا از بی‌عدالتی‌های نهادینه شده جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای اصل کتاب CPT و RBRVS باید نسبت‌های بین خدمات پزشکی مختلف حفظ شود، اظهار داشت: ضریب تعرفه های خدمات پزشکی طبق کتاب اصل CPT باید یکسان تعریف شده و از تعریف کای جدید و متفاوت با کتاب اصل CPT و RBRVS (که ریشه  بی‌عدالتی‌های تاریخی در مبانی تعیین تعرفه های پزشکی است) جلوگیری شود.

جلال شکوهی خاطرنشان کرد: انجمن رادیولوژی ایران طی مکاتباتی که با وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی داشته طبق نظر جامعه پزشکی و جهت پایان دادن به بی عدالتی‌ها خواستار اجرای کتاب اصل CPT و RBRVS و تمامی اجزای حاکم بر آن کتاب، شده است.

به گزارش ایرنا با تصویب هیات وزیران، تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ در بخش دولتی به طور میانگین ۱۰ و در بخش خصوصی ۱۳ درصد رشد داشته است.

هیئت وزیران در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و  تأیید شورای عالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند (الف) ماده (۹) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور - مصوب ۱۳۹۵- تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی در سال ۱۳۹۸ را تصویب کرد.

شورای عالی بیمه سلامت کشور به استناد بند فوق، مکلف است هر ساله نسبت به بازنگری ارزش نسبی و تعیین تعرفه خدمات سلامت برای کلیه ارائه دهندگان خدمات بهداشت، درمان و تشخیص در کشور اعم از دولتی، غیردولتی و خصوصی با رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی اقدام و مراتب را پس از تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور قبل از پایان هر سال برای سال بعد جهت تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha