برای توسعه صنعت کشور نیازمند تداوم راه شهدا و ایثارگران هستیم

تهران - ایرنا - وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین تشییع پیکر مطهر ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران با بیان اینکه امروز همه ما زندگی، امکان خدمتگزاری و تمامی توفیقات خود را مدیون شهدا هستیم گفت:‌ برای توسعه صنعت کشور نیازمند تداوم راه شهدا و ایثارگران هستیم.

رضا رحمانی امروز یکشنبه در این آیین که با حضور برخی مسئولان لشکری و کشوری، رزمندگان،  ایثارگران و خانواده معظم شهدا همراه بود اظهار کرد: یکی از مهمترین مواردی که همواره به خود و همکارانم در عرصه های مختلف خدمتگزاری یادآور می شوم تداوم راه شهداست.

وی افزود: امروز جنگ با تغییر مختصات به طور ظالمانه ای در حوزه اقتصاد به کشورمان تحمیل شده که باید با تمام توانمان سرافرازانه از آن عبور کنیم.  یقینا انتقال روحیه خودباوری دوران دفاع مقدس امروز می تواند کمک راه ما باشد و کشور را راحت تر به سر منزل مقصود برساند.

رحمانی اضافه کرد: خوشبختانه با دعای شهدا و عنایات مقام معظم رهبری شرایط به گونه ای در حال رقم خوردن که برای دشمن جز یاس و ناامیدی حاصلی نخواهد داشت.

 ظرفیت های مختلفی در کشور برای خودکفایی بیش از پیش فرآهم آمده

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با وجود همه محدودیت ها، خوشبختانه در بسیاری از بخش های صنعتی و معدنی و تجاری کشور شاهد رشد و افزایش فرصت ها هستیم و همچنین ظرفیت های مختلفی در کشورمان برای خودکفایی بیش از پیش فرآهم آمده است.

رحمانی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال کشور را یک کار جهادی قلمداد کرده اند که لازم است تمام توان کشور را در این بخش متمرکز کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: به برکت خون شهدا و ائمه اطهار (ع)، کشور از این پیچ تاریخی هم با موفقیت کامل عبور خواهد کرد و افتخار این دوران است که برای جوانان و زحمتکشان عرصه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری کشور به جای می ماند.

 تمامی پیشرفت های امروز کشور متکی بر عزم و دانش ملت سرافراز ایران است

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی امام جمعه موقت تهران نیز در این آیین اظهار داشت: تمامی پیشرفت های امروز کشور متکی بر عزم و دانش ملت سرافراز ایران است و مسلما این پیشرفت ها مدیون خون شهدا و تداوم راه آن هاست.

ابوترابی  با تبریک هفته دفاع مقدس به آحاد مردم به ویژه کارآفرینان، صنعتگران و فعالان در عرصه های مختلف اقتصادی کشور گفت: خوشحالم که امروز این مراسم ارزشمند در حضور خانواده محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت و دوست و برادر ارجمندم آقای رحمانی برگزار می شود.

ابوترابی اظهار داشت: اقتصاد کشور در اوایل دوره جنگ به طور کامل متکی به درآمد های نفتی بود و امروز شاهدیم که با پیشرفت در عرصه های مختلف صنعتی و توسعه صادرات، سهم نفت در درآمد های ارزی برای کشور اهمیت چندانی ندارد.

وی افزود : امروز ستون فقرات اقتصاد کشورمان را تولیدات داخلی و محصولات صادراتی تشکیل داده است.

نشان خوداتکایی بیش از پیش کشورمان در همه عرصه ها

امام جمعه تهران خاطرنشان کرد: تمامی پیشرفت های موجود اعم از نظامی، نانو و بیوفناوری در عرصه ها و لایه های مختلف صنعتی کشورمان مشهود است و این نشان خوداتکایی بیش از پیش کشورمان در همه عرصه ها دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی تاکید کرد: بدون تردید و با تکیه به ظرفیت های تولید کنندگان، کارگران، اندیشمندان و همه تلاشگران کشور، در آینده ای نه چندان دور به قطب اقتصادی در منطقه و جهان تبدیل خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: شرایط امروز متکی به عزم و اراده ملت عزیزمان و تداوم بخش راه شهداست. مردم امروز با درک سخت ترین تجربه تحریم ها راه خود را ادامه می دهند و تمامی فشارهای ظالمانه اقتصادی معاندان را با استعانت از شهدا و راهبری مقام معظم رهبری پشت سر خواهند گذاشت.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha