۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۲
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 83488543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازاریان در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستند

سنندج - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج با بیان اینکه بازاریان در خط مقدم مقابله با جنگ اقتصادی دشمن هستند از اصناف خواست با مشتری‌مداری و رعایت انصاف به رونق تولید داخلی و افزایش تاب‌آوری اقتصادی مردم کمک کنند.

سرهنگ علی محمدپناه روز سه‌شنبه در همایش رونق تولید، حمایت مردمی و خودباوری، گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ویژگی‌های دفاع مقدس نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که ایران با چالش‌های داخلی همچون مقابله با گروهک‌های معاند مواجه بود دشمنان تمام توان خود را برای براندازی انقلاب بکار گرفتند و چالش بیرونی را با آغاز جنگ بر کشورمان تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه شروع جنگ ناجوانمردانه علیه ایران زمانی بود که هنوز کشور بر مشکلات داخلی فائق نیامده‌ بود، افزود: ۲ ابر قدرت آن زمان به پشتیبانی از عراق در جنگ با ایران حضور داشتند و حتی از نظر نیروی انسانی هم برای شکست ما، ارتش رژیم بعثی را تجهیز می‌کردند.

سرهنگ محمدپناه  اضافه کرد: آمریکا قراردادهایی که با رژیم پهلوی در تامین تجهیزات نظامی داشت و پول آن را هم گرفته بود را زیر پا گذاشت و تا امروز به مفاد این قرارداد عمل نکرده است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در امور بسیج با بیان اینکه تجهیزات مدرن دشمنان در مقابل اراده مردم ایران سر تعظیم فرود آورد، گفت: وقتی خرمشهر فتح شد معادلات نظامی دنیا به هم ریخت آنگاه بحث آتش بس مطرح شد.

وی تاکید کرد: بازاریان و صنعتگران در دوران دفاع مقدس با تمام توان در خدمت انقلاب بودند و در تبدیل نهال نوپای انقلاب به درخت و تنومند امروز نقش بسزایی داشتند تا امروز معادلات منطقه بدون ایران رقم نمی‌خورد و این حاصل ایستادگی و اقدامات غیورمردانه فرزندان این سرزمین است.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان اظهار داشت: اگر آن روز تعدادی از بازاریان نتوانستند در جبهه‌های جنگ حضور داشته باشند ولی همواره کمک رسان و پشتببان مالی و امکاناتی نیروهای مسلح بودند.
سرهنگ محمدپناه افزود: کشور امروز با جنگ اقتصادی تمام عیار مواجه است و بی‌شک مهمترین عناصر تاثیرگذار در این عرصه بازاریان و تولیدکنندگان هستند که با نقش فعال، مشتری‌ مداری و انصاف می‌توانند منجر به رونق تولید، شکوفایی و افزایش تاب‌آوری اقتصادی مردم شوند.

وی با بیان اینکه هر مغازه سنگر اقتصادی است، اضافه کرد: در جنگ امروز بازار مهمترین جایگاه را در عرصه تولید و توزیع دارد و امروز بازاریان جلوتر از فرماندهان نظامی در خط مقدم جنگ اقتصادی حرکت می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان یادآور شد: با رونق تولید اشتغال و میزان وابستگی به نفت کاهش می‌یابد لذا تولیدکنندگان و بازاریان رسالت دارند در این راستا بیشتر گام بردارند.

سرهنگ محمدپناه اظهار داشت: ۶۴ خانواده بالای سه شهید، بیش از یک هزار شهید پیشمرگ مسلمان کُرد، ۲۵ هزار شهید مهاجر و پنج هزار و ۴۰۰ شهید انصار برای دفاع از کشور در استان کردستان جان خود را تقدیم نظام اسلامی کردند.

دفاع مقدس دارای درس‌ها ماندگاری است

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: دفاع مردم ایران در مقابل تجاوز دشمنان در تاریخ حق‌طلبانه کشورمان برای همیشه فروزان و ماندگار خواهد بود.

بختیار خلیقی با اشاره به اینکه پایداری ملت ایران برخواسته از روح  وحدت و ایمان بود، افزود: دفاع مقدس در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی معادلات جهانی را به هم ریخت.

وی اضافه کرد: هفته دفاع مقدس بیانگر روزهای تاریخی است که حاوی درس‌هایی ماندگار است که باید بازگو شود تا همه نسل‌ها با آن آشنا شوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان گسترده‌ترین حملات را علیه ایران طراحی و اجرا کردند ولی با این وجود نتوانستند اراده ملت ما را تضعیف کنند.

خلیقی با اشاره به اینکه ایمان و خودباوری رمز پیروزی انقلاب بود،  یادآور شد: آنچه موجب پیروزی ایران در هشت سال جنگ تحمیلی شد اتکا به دین، فرهنگ و تمدن ایران زمین بود لذا برای حفظ دستاوردهای انقلاب نیازمند صیانت از ویژگی‌هایی هستیم که باعث پیروزی ما علیه رژیم منفور گذشته شد.

این همایش به همت معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان بسیج اصناف و بسیج مهندسین کردستان برگزار شد که در پایان آن از ایثارگران سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل شد.

۹۹۳۶/۹۱۰۲
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha