۱۳ شهریور ۱۳۹۸، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 2391
کد خبر: 83465260
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انفجار بمب کنار جاده ای در ترکیه یک کشته و دو زخمی بر جا گذاشت

آنکارا- ایرنا- انفجار بمب کنار جاده ای در مسیر کاروان نظامیان ارتش ترکیه در ماردین در جنوب شرقی ترکیه منجر به کشته شدن یک نظامی ارتش ترکیه و زخمی شدن دو نفر دیگر شد.

به گزارش تلویزیون سی ان ان ترک در روز چهارشنبه، در این انفجار تروریستی منتسب به اعضای حزب کارگران کُرد ترکیه (پ ک ک) که ساعاتی قبل در شهر ماردین در نزدیکی مرز سوریه رخ داد، یک نظامی ترکیه کشته شد و دو سرباز دیگر زخمی شدند.

استانداری ماردین در بیانیه خود بعد از وقوع این انفجار با اشاره به انجام این حمله از سوی اعضای پ ک ک اظهار داشت: یکی از نظامیان وابسته به ژاندارمری در این حمله جان خود را از دست داد و دو نظامی دیگر مجروح شدند.

طی یک سال گذشته ترکیه کمتر شاهد وقوع حملات تروریستی بوده است. این نوع حملات بیشتر از سوی پ ک ک و گهگاهی هم گروه های چپگرا مانند ارتش آزادیبخش انقلابی (DHKPC) رخ می دهد.

چند روز پیش وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد: در عملیات هوایی ارتش و سازمان اطلاعات کشورمان در منطقه خاکورک شمال عراق ۵ تن از عناصر تروریستی پ.ک.ک از پا درآمدند.

بنا به اعلام این وزارتخانه عملیات مبارزه با تروریسم نیروهای نظامی و امنیتی ترکیه در داخل و خارج کشور تاکید کرده است.

همچنین وزارت دفاع ملی ترکیه در اطلاعیه ای از آغاز عملیات نظامی «پنجه-۳» در منطقه سینات-هفتانین شمال عراق خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «عملیات «پنجه-۳» با هدف تامین امنیت مرزی و نابودی تروریست‌ها و پناهگاه‌ها و مخفی‌گاه‌های آنان در منطقه سینات-هفتانین انجام می‌شود.

این عملیات با پشتیبانی جنگنده های نیروی هوایی، نیروهای هوانوردی، پهپادها، پهپادهای مسلح و خمپاره اندازهای فرتنا «طوفان» طبق برنامه با موفقیت پیش می رود.

ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیاتی موسوم به «پنچه» در شمال عراق، به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.

حزب کارگران کردستان ترکیه "پ. ک. ک" بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می‌کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha