۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۲۸
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83454523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۷۲ هزار نظامی امنیت انتخابات افغانستان را برعهده دارند

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت کشور افغانستان روز سه شنبه گفت: بیش از ۷۲ هزار نیروی نظامی تأمین امنیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری کشور را برعهده دارند.

«نصرت رحیمی» در مصاحبه با عرب نیوز افزود: ما در حال کار روی یک نقشه جامع برای تأمین امنیت روند انتخابات، پیش از رأی گیری، در روز اخذ رأی و پس از برگزاری انتخابات هستیم.

رحیمی ادامه داد: بر اساس این برنامه، بیش از ۷۲ هزار نیروی نظامی وظیفه دارند امنیت روند انتخابات را که برای کشور حیاتی و ملی است، تأمین کنند.

وی همچنین اظهار کرد: دولت ممکن است در صورت لزوم از نیروهای تحت رهبری ایالات متحده درخواست کمک کند.

نیروهای تروریستی طالبان به رغم این که نشانه هایی از توافق صلح بین این گروه و ایالات متحده دیده می شود، بارها تهدید به ایجاد اختلال در روند رأی گیری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان کرده اند.

به گزارش عرب نیوز، از سال ۲۰۱۴ تا کنون به دلیل سوء مدیریت و تفرقه بین احزاب سیاسی روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دو بار به تأخیر افتاده است.  

تقریباً باید گفت که بعد از شکست طالبان در سال ۲۰۰۱ تمام روند انتخابات و رأی گیری در افغانستان با کشتار و تقلب همراه بوده است.

عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این زمینه گفت: نبود امنیت پس از تقلب بزرگترین تهدید برگزاری صحنه های انتخاباتی در کشور بوده است.

به گزارش ایرنا، سومین انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات، روز شش میزان/مهر ۱۳۹۸ برگزار می شود. برای برپایی این انتخابات، ۱۴۹ میلیون دلار بودجه تعیین شده‌ است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha