۵ شهریور ۱۳۹۸، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 1408
کد خبر: 83454487
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مرکز جامع سلامت و ۵ طرح خدماتی و کشاورزی در خوی افتتاح شد

ارومیه- ایرنا- به مناسبت گرامیداشت هفته دولت بهره‌برداری از یک مرکز خدمات جامع سلامت شهری و پنج طرح خدماتی و کشاورزی روز سه‌شنبه در شهرستان خوی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خوی گفت: احداث مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره هفت شهید خورابلو از سال ۱۳۹۵ در زمینی به متراژ ۸۳۲ مترمربع آغاز شده بود که با هزینه ۲۰ میلیارد ریال امسال به پایان رسید.

فاطمه مقدم تبریزی افزود: ۲ پایگاه سلامت مستقل «شهید قمری اصل» و «یدیلر»، یک پایگاه سلامت ضمیمه، اتاق پزشک، واحد مشاوره تغذیه، واحد سلامت روان، واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای، واحد خدمات پرستاری، واحد دندانپزشکی، کلاس آموزشی، سالن انتظار مراجعه‌کنندگان، داروخانه، پذیرش و واحد واکسیناسیون زیرمجموعه این مرکز هستند.

وی با بیان اینکه این مرکز ۱۶ درصد جمعیت شهری خوی معادل ۲۸ هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد افزود: کلیه خدمات سلامت برای مراجعه کنندگان گروه‌های سنی مختلف توسط ۲۰ نفر کادر مجرب در این نهاد ارائه می‌گردد.

**افتتاح ۵ طرح خدماتی و کشاورزی 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار خوی در آیین بهره برداری از این طرح‌ها در شهر «ائواوغلی» گفت: طرح آسفالت و روکش معابر روستاهای «سیهباز»، «زارعان» و «آغشلو» به مساحت ۱۲ هزار مترمربع و با اعتبار پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

امیر تیموری اضافه کرد: به همین مناسبت بهره برداری از طرح هادی روستای «ویشلق علیا» با اعتبار چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده بود نیز به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: افتتاح واحد تولیدی ادوات کشاورزی با اعتبار پنج میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۶ نفر از دیگر طرح‌هایی بود که در چهارمین روز از هفته دولت در شهرستان خوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

هفته اول شهریور هر سال به مناسبت شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر، ۲ دولتمرد بزرگ انقلاب اسلامی، به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده است.

شهرستان ۳۸۵ هزارنفری خوی در شمال استان آذربایجان‌غربی واقع شده و دومین شهر پرجمعیت استان پس از ارومیه است.

۸۱۳۵/۶۱۸۵/

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha