۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۰:۲۲
کد خبر: 83451566
T T
۰ نفر
۷ طرح آب‌رسانی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره‌برداری است

یاسوج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: هفت طرح آب‌رسانی روستایی با اعتباری افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال شهریور امسال و پس از هفته دولت با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو به بهره‌برداری خواهند رسید.

فیض الله پاسره روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سه مورد از این طرح ها در قالب مجتمع های بزرگ آبرسانی و در قالب طرح های ملی آبرسانی و چهار طرح نیز استانی است.

پاسره تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح ها حدود ۲۵ هزار نفر از آب آشامیدنی سالم بهره مند خواهند شد.

وی یادآور شد: همچنین طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا نیز با اعتباری افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح با حضور وزیر نیرو در شهریور امسال خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: با بهره برداری از این طرح بیش از ۱۰ هزار نفر از شهر سی سخت از سیستم تصفیه خانه فاضلاب و دفع بهداشتی آب بهره مند می شوند.

پاسره تاکید کرد: وزیر نیرو علاوه بر افتتاح طرح های آبرسانی از چندین طرح در دست اجرا از جمله طرح های تصفیه خانه فاضلاب و دیگر طرح های حوزه آب و برق در استان بازدید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه طول شبکه جمع آوری فاضلاب این تصفیه خانه ۱۶ کیلومتر است، افزود:  این تصفیه خانه قادر است در هر شبانه روز یک هزار و ۲۰۰ متر مکعب پساب را تصفیه کند.

پاسره شاخص برخورداری از آب آشامیدنی سالم در روستاهای کهگیلویه وبویراحمد را هم اینک بالای ۷۴ درصد دانست و گفت: این میزان تا قبل از آغاز دولت یازدهم و ظرف ۶ سال گذشته کمتر از ۶۸ درصد بود.

وی همچنین اجرای ۱۷ مجتمع آبرسانی با اعتباری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال را در قالب منابع صندوق توسعه ملی یکی از اقدام‌های ارزشمند دولت تدبیرو امید در تأمین آب شرب مورد نیاز روستاها دانست و گفت: با بهره برداری کامل این مجتمع‌ها افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با توجه به سیاست دولت و وزارت نیرو مبنی بر یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی و شهری نیز گفت: این اقدام در راستای چابک سازی و هم افزایی بیشتر منابع، ظرفیت‌ها و نیروی انسانی این نهادها برای خدمات رسانی مطلوب‌تر به مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: مقدمات اولیه برای اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت‌های آبفای شهری و روستایی و برخی تغییرات و تحولات در ساختار سازمانی آنها در سطح وزارت نیرو و مجموعه دولت فراهم شده است.

یکهزار و ۴۸۰ روستای این استان دارای تأسیسات آبی و حدود ۹۰/۷۵ درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد زیرپوشش شبکه توزیع آبرسانی هستند.

۳۰۱۶/۶۱۱۰

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha