۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83448688
T T
۰ نفر

ادامه تظاهرات در الجزایر علیه مسؤولان دولت سابق

۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۳۳
کد خبر: 83448688
ادامه تظاهرات در الجزایر علیه مسؤولان دولت سابق

 تهران - ایرنا - مردم الجزایر بار دیگر با راه اندازی تظاهرات، خواستار کناره گیری تمام مقامات دولت قبل و محاکمه متهمان به فساد در این کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری رسمی الجزایر (واج)، مردم در بیست و هفتمین جمعه اعتراضات خود با تجمع در خیابان های اصلی پایتخت و با سردادن شعارهایی، بر ضرورت انتخاب دولتی دمکراتیک با ابعاد اجتماعی تاکید کردند.

مردم الجزایر در این تظاهرات مسالمت آمیز مانند جمعه های گذشته خواستار اجرای مطالبات خود شدند و هر گونه تلاشی برای آسیب رساندن به وحدت و همبستگی ملت را محکوم کردند.

آن ها همچنین بر ضرورت گفت و گو با حضور افرادی با صلاحیت و برگزاری هرچه سریع تر انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند.

اعتراضات این هفته الجزایری ها در حالی صورت گرفت که هیئت میانجی به دیدارها و مشاوره های خود با احزاب سیاسی و سازمان های ملی این کشور ادامه می دهد تا از این گذر راهکاری توافقی برای حل بحران الجزایر حاصل شود.

اعتراضات الجزایری ها از اسفند ماه گذشته با نامزد شدن "عبدالعزیز بوتفلیقه" رییس جمهوری سابق برای پنجمین بار متوالی در  انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد و سرانجام به برکناری بوتفلیقه 82 ساله منجر شد و طبق ماده 102 قانون اساسی "عبدالقادر بن صالح" موقتا قدرت را در دست گرفت.

بن صالح به محض انتصاب در منصب ریاست جمهوری تلاش کرد اوضاع را با اقداماتی چون دعوت احزاب سیاسی به رایزنی در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شفاف، مبارزه با فساد، دستگیری تجار و مقامات وابسته به دولت سابق آرام کند، اما چندان در این راه موفق نبود و مخالفت ها و ناآرامی ها همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha