ایثاگران باید نقش راهبردی در اسناد بالادستی داشته باشند

تهران- ایرنا – مشاوروزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور ایثارگران با تاکید براینکه ایثارگران به عنوان الگوی عملی و عینی باید از نقش خدمات گیرنده و خدمت دهنده به نقش تاثیرگذار تبدیل شوند، گفت:‌ این قشر از جامه باید نقش راهبردی در اسناد بالادستی ایفا کنند.

محمد رضا سوقندی روز یکشنبه درآیین جشن ایثار درسالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین سالروز ورود آزادکان سرافراز به میهن اسلامی، گفت: دو جریان را در این وزارتخانه دنبال می کنیم نخست جریان فکری و معرفتی است که پشتوانه معنوی، اعتقادی در موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را در مدار ولایت دنبال می کند و جریان دوم که ماهیت فرهنگی دارد بر جریان اول استوار است و در سطح ملی با ارائه الگوی عملی وعینی در خصوص فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها به خصوص حضور ایثارگران و خانواده آنها برای مان با اهمیت است تا بتوانیم به سمت گام دوم انقلاب حرکت کرده و اهداف بیانیه مربوط به آن را محقق کنیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درادامه سخنان خود با اشاره به اینکه ایثارگران سرمایه های اصلی معنوی، فرهنگ و اجتماعی هستند، تصریح کرد: چهار رویکرد را بر اساس فرامین رهبرمعظم انقلاب و آرمان های امام خمینی (ره) دنبال می کنیم.

سوقندی ادامه داد: در گام اول باید توجه داشت امور ایثارگران در وزارتخانه تنها یک واحد در کنار سایر بخش ها نیست و به نوعی یک قرارگاه معنوی در حوزه ایثار و شهادت است.

وی افزود: همچنین ایثارگران به عنوان الگوی عملی و عینی باید از نقش خدمات گیرنده و خدمت دهنده به نقش تاثیرگذار تبدیل شوند.

مشاور امور ایثارگران وزارت فرهنگ تاکید کرد: ایثارگران باید نقش خودشان را ایفا کنند و بعد از آن در رویکردی دیگر تشکل های هنری، ادبی، رسانه ای مورد توجه قرار می گیرند تا با اولویت بندی گام هایی را برداریم در این مسیر نقش ایثارگران و خانواده آنها به خصوص فرزندان شان اهمیت بسزایی دارد.

سوقندی ادامه داد: در گام دوم برنامه هایمان نیازمند تغییر و تحول هستیم. دیگر پذیرفته نیست که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وظایف موثری که بر دوش دارد تبدیل به نهادی خدماتی شود. بلکه باید بر اساس اسناد بالادستی به سیاستگذاری بپردازد.

در ادامه این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران و همچنین سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی محمدی مشاور وزیر و دبیر کل موسسات فرهنگی، محمد رضا سوقندی مشاور وزیر در امور ایثارگران و حجت الاسلام حمید ارباب سلیمانی مشاور امور روحانیت وزیر فرهنگ از دو پوستر غدیر و همچنین پوسترهای نخستین جشنواره اخلاق و آداب ایثار و ایثارگری و نخستین یادواره شهدای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی و از پنج خانواده ایثارگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha