۱۹ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۲۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83431338
T T
۰ نفر
درگیری نیروهای وابسته به سعودی و امارات در یمن ۸ کشته گرفت

تهران- ایرنا- تلویزیون الجزیره قطر جمعه شب گزارش داد: درگیری میان نیروهای وابسته به امارات موسوم به "کمربند امنیتی" با نیروهای وفادار به "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری مستعفی و فراری و مورد حمایت عربستان در بندر "عدن" یمن هشت کشته بر جای گذاشته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره قطر، نیروهای وابسته به امارات و عربستان در منطقه "کریتر" در عدن واقع در جنوب یمن با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری ها میان نیروهای کمربند امنیتی وابسته به ابوظبی و نیروهای دولت هادی و مورد حمایت سعودی از روز چهارشنبه آغاز شده و همچنان با بر جای گذاشتن تلفاتی از نیروهای دو طرف همچنان ادامه دارد.

منابع خبری همچنین روز چهارشنبه گزارش دادند که شورای انتقالی جنوب یمن، دیگر گروه وابسته به امارات با نیروهای وفادار به دولت مستعفی یمن در نزدیکی کاخ "معاشیق" عدن درگیر شده اند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که "هانی بن بریک" نایب رئیس شورای انتقالی جنوب یمن از نیروهای تحت امرش خواسته بود، به کاخ  ریاست جمهوری  معاشیق عدن که در کنترل نیروهای منصور هادی است، حمله کنند و کنترل آن را به دست گیرند.

"شورای انتقالی جنوب یمن" در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن تشکیل شد.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی پس از حمله فروردین ماه ۹۴ به یمن، هر یک کنترل بخش‌هایی از این کشور را در دست دارند و از مزدوران محلی برای عملیات علیه نیروهای یمنی استفاده می‌کنند.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha