۱۸ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 2443
کد خبر: 83430842
T T
۰ نفر
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه

تهران - ایرنا - نشست مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با معاون اول، تجهیزیک‌ میلیون هکتاراز مزارع کشوربه سیستم آبیاری نوین، راهیابی چهار نماینده ایران به فینال مسابقات کشتی گرجستان، توصیه دبیرکل سازمان ملل به خویشتن داری هند و پاکستان در ارتباط با جامو و کشمیر، گردهمایی عزاداران مسلمیه در حرم عبدالعظیم، بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران به مناسبت روز خبرنگار، استعفای رئیس آلمانی اینستکس و استعفای مدیریت اطلاعات ملی امریکا چالش دیگر برای ترامپ از مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه پنجشنبه تا صبح جمعه بود.

داخلی

******

مشهد - اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری گفت: تنها راه حل مسائل منطق و گفت و گو است و زورگویی به ایران به جایی نمی‌ رسد.

رشت - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی در کشور گفت: دخالت در امور بخش خصوصی را قبول نداریم ولی باید متوجه شرایط و اقتضائات برای عبور از گردنه دشوار امروز باشیم.

گرگان - سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور در سفر به استان گلستان ضمن دیدار با خانواده یکی از جان باختگان حادثه واژگونی قایق درسیل گلستان، در دومین جشنواره موسیقی ارادت در گمیشان ومراسم ویژه جشن روزخبرنگار گلستان شرکت کرد.

مشهد - وزیر جهاد کشاورزی گفت: طی ۵ سال گذشته بیش از یک‌ میلیون هکتار از مزارع کشاورزی و باغات کشور به سیستم آبیاری نوین مجهز شدند.

تهران - چهار کشتی گیر ایران به دیدار نهایی و چهار کشتی گیر دیگر به دیدار رده بندی روز دوم رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ گرجستان راه یافتند.

شهرری - گردهمایی عزاداران مسلمیه همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت امام محمد باقر(ع) و حضرت مسلم ابن عقیل (ع) با حضور هیات های عزاداری در حرم عبدالعظیم (ع) برگزار شد.

تهران - روابط عمومی وزارت امور خارجه در اطلاعیه ای مطالب ارائه شده در برنامه «جهان آرا» شبکه افق در ۱۶ مرداد ماه جاری درباره دلایل تغییر سفیر جمهوری اسلامی ایران در نیجریه را ادعاهایی نادرست عنوان کرد.

اراک - رئیس سازمان بسیج مستضعفین انقلاب اسلامی گفت: مقاومت اسلامی درسی بود که شهیدان با اهدای خون خود در راه دین و میهن به ملت آموختند.

تهران - انجمن صنفی روزنامه‌ نگاران استان تهران به مناسبت روز خبرنگار در بیانیه‌ای اعلام کرد: روزنامه‌ نگاری ایران براساس سوابق درخشان حرفه‌ای و میراثی که از گذشتگان این حرفه به ما رسیده ، بتواند شرایط دشوار کنونی را با سربلندی پشت سر بگذارد.

خارجی

******

نیویورک - معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد بر لزوم مشارکت کشورهای منطقه برای ایجاد امنیت در خلیج فارس تاکید کرد و گفت تحریم های یکجانبه آمریکا نمی تواند برای منطقه صلح و ثبات آفرین باشد.

کابل - با گذشت 11 روز از آغاز کارزارهای تبلیغاتی نامزدهای چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، «تحریم و تعلیق» حرف اول نامزدها در این رویداد ملی است.

بیروت - حزب الله لبنان با اشاره به بیانیه سفارت آمریکا در بیروت در خصوص حادثه تیراندازی یک ماه پیش در استان جبل، آن را دخالت آشکار در مسائل داخلی لبنان برشمرد.

تهران - دبیرکل سازمان ملل با توصیه هند و پاکستان به خویشتن داری، تاکید کرد که موضع این سازمان در ارتباط با جامو و کشمیر منطبق با منشور آن و قطعنامه های شورای امنیت است.

بیروت - "جبران باسیل" وزیر امور خارجه لبنان با اقدام واشنگتن مبنی بر معرفی حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستیمخالفت کرد و گفت که نمی توان حزب الله را با دیگر گروههایی که وارد جنگ سوریه شدند، مقایسه کرد.

سلیمانیه - "مهدی شوشتری" سرکنسول جدید جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه با "محمد حاجی محمود" دبیرکل حزب سوسیال دموکرات کردستان عراق ملاقات و گفت و گو کرد.

تهران - دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود مدعی شد که ایران به شکل جدی دچار مشکل اقتصادی شده است. آنها برای مذاکره با آمریکا بی تابی می‌کنند، اما دارند نشانه‌های ضد و نقیضی به افرادی که ادعای نمایندگی ما را دارند، از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه، می‌دهند.

تهران - "عبدالعزیز بن حبتور" نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: به تعطیلی کشانده سه ساله فرودگاه صنعا نشانه وحشیگری متجاوزان به یمن است.

تهران - معاون مدیر اطلاعات ملی آمریکا که گزینه دوم ترامپ برای سمت مدیریت اطلاعات ملی این کشور بود، از سمت خود استعفا کرد تا این پست را با چالشی تازه روبه‌رو کند.

تهران - روزنامه بیلدآلمان گزارش دادکه سفیر پیشین این کشور در ایران که به تازگی ریاست اینستکس راعهده دارشده بود، از این سمت استعفا کرد.

تهران -  معاون پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دلیل اخراج او برای جانشین کردن فردی وفادار به ترامپ از وزارت دادگستری و اف بی آی شکایت کرد.

تهران -  روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت که آمریکا پس از خروج ترامپ از برجام و تحریم نفت ایران برای جاسوسی از این صنعت و آگاهی از تاجران ایرانی فعال در آن تلاش بسیاری کرده است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha