ملی‌پوش قایقرانی ایران: قزاقستان و ژاپن حریفان اصلی ما در کسب سهمیه المپیک هستند

تهران- ایرنا- ملی‌پوش کایاک ایران درباره شرایط ملی‌پوشان پیش از حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان گفت: قزاقستان و ژاپن دو حریف اصلی ما در مسیر کسب سهمیه المپیک توکیو هستند.

امین بوداغی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره وضعیت ملی‌پوشان پیش از مسابقات جهانی مجارستان اظهار کرد: در این ماه‌ها تمرین‌های خوبی را پشت‌سر گذاشته‌ایم و با انگیزه تمرین می‌کنیم. تمام ملی‌پوشان تلاش می‌کنند با قدرت تمرین کنند و در نهایت بهترین ارنج راهی مسابقات می‌شود.

بوداغی ادامه داد: اکنون ۵ قایقران هستیم و تمرین می‌کنیم و در نهایت پس از تست‌هایی که برگزار می‌شود ترکیب کایاک ۴ نفره مشخص خواهد شد.

ملی‌پوش کایاک ایران در ادامه گفت: با توجه به شرایطی که رقبا داشتند و با توجه به تمریناتی که ما برگزار کرده‌ایم شرایط ما خوب است. امیدوارم روز مسابقه روز ما باشد و بتوانیم نتیجه‌ای مناسب کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که نحوه توزیع سهمیه چطور است؟ گفت: در رقابت‌های جهانی ما در کایاک ۴ نفره و تکنفره شرکت می‌کنیم اما در قهرمانی آسیا که سال آینده برگزار می‌شود سهمیه المپیک در ماده های تک و دو نفره هزار متر و تک نفره ۲۰۰ متر در کایاک توزیع می‌شود.

بوداغی افزود: در مسابقات جهانی مجارستان سهمیه المپیک در کایاک چهار نفره توزیع می شود. ۱۰ سهمیه در این ماده به کشور ها اختصاص پیدا می کند حالا اگر در ۱۰ سهمیه حاضر قایقی از آسیا نباشد و از یازدهم به بعد یک قایق آسیایی باشد شانس کسب سهمیه وجود دارد.

ملی‌پوش کایاک ایران در پاسخ به این سوال که ایران چقدر شانس کسب سهمیه دارد؟ تصریح کرد: با توجه به نتایجی که از کاپ های جهانی آلمان و لهستان داشتیم ایران، قزاقستان و ژاپن برای کسب سهمیه شانس زیادی دارند که از آسیا فقط یک کشور می تواند جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند.

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا افزود: می‌توانم بگویم با ۵ ماه سرپرستی فدراسیون و حداقل اردوهایی که داشتیم شرایط ما در حال حاضر خوب است.

بوداغی با اشاره به قایق‌های تیم‌های ملی گفت: خوشبختانه در کایاک مشکلی نداریم اما سال گذشته طوفانی آمد و به قایق‌های روئینگ آسیب جدی زد. در کایاک قایق ها به روز هستند اما در روئینگ نیاز به تجهیزات جدید است.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha