۱۳ مرداد ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1301
کد خبر: 83424087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزگاری آنالوگ همه چیز بود

تهران- ایرنا- کارگردان مستند «روزهای خاکستری» امروز در این مستند، به بررسی روزهایی که عکاسی آنالوگ بود و هرکسی از پس انجام این هنر بر نمی‌آمد، خواهد پرداخت.

کیارش کرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به سابقه هنری خود، گفت: به عنوان یک عکاس در حال کسب تجربه در حوزه فیلمسازی هستم. از نگاه من فیلم عبارت از عکس های پشت سر همی است که به روایت یک موضوع می پردازد.

وی افزود: پیش از روزهای خاکستری نیز به ساخت فیلم مستند پرداخته و از جمله فیلم ضرب و زنگ که با موضوع زورخانه ها و فضاهای گمشده قدیمی که در حال نابودی است می پردازد و از شبکه مستند هم به نمایش درآمد و یا فیلم عاقبت که درباره آرزوهای از دست رفته است.
او همچنین در خصوص  ایده آغازین و ساخت فیلم خود، گفت: مستند روزهای خاکستری از عکاسی نشات گرفته و در واقع این فیلم از جایی شروع شد که من به جای عکس برداری از سوژه ها به فیلم برداری از آنها پرداختم.

به گفته وی سوژه ها اغلب دوستان من بودند و روابط و زندگی ایشان، خط داستان فیلم من را ایجاد کرد.
این مستندساز در ادامه افزود: علاقه شخصی من به آنچه از دست می رود، عامل اصلی در ساخت این فیلم بود. روزهای خاکستری هم درباره عکاسی آنالوگ است. روزگاری که به دلیل انحصاری بودن عکاسی و عدم توانایی همگان در عکس انداختن، عکاس ها ارجمند بودند.
کرمی در معرفی عوامل فیلم خود گفت: تصویربردار این فیلم،  جامد شادابی بود. اجرای طرح به عهده داود عبدالملکی و زحمت برنامه ریزی و سراحی تیتراژ به دوش مینو نبوی قرار داشت. تهیه کننده اثر حسینی بود و فیلم به سفارش حوزه هنری استان همدان ساخته شد.
کارگردان مستند روزهای خاکستری در خصوص جشنواره مستند سیما هم گفت: این جشنواره یکی از جشنواره های برتر مستند در کشور است این جشنواره به دلیل برخورداری از مدیوم تلویزیون، بالاتری میزان مخاطب را در میان جشنواره های مختلف به خود اختصاص داده و به سبب برخورداری از عوامل و برگزار کنندگان کاربلد، از سطح کیفی مطلوب، و چارچوب قابل قبولی برخوردار است به طوری که می توان اذعان داشت همه چیز در این جشنواره حرفه ای است.

وی ابراز امیدواری کرد که جشنواره مستند سیما همچنان این روند را در سال های آینده نیز ادامه و دنبال کند.

کرمی در ادامه افزود: وجود آرای مردمی و تاثیر آن در داوری آثار، از نکات قابل توجه جشنواره است. اما از سوی دیگر به دلیل پرداخت فیلم روزهای خاکستری به یک مساله تخصصی و مخاطب قرار دادن یک گروه خاص، احتمال کسب آرای بالای مردمی برای این فیلم کمی بعید به نظر می رسد. و بیشتر به داوری تخصصی و حرفه ای فیلم خوشبین هستم.
سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما، از  ۱۵تیرماه با پخش آثار راه یافته به مرحله مسابقه، کار خود را آغاز کرده است. فیلم مستند «روزهای خاکستری» نیز روز یکشنبه ۱۳ مردادماه، ساعت ۱۹ از شبکه مستند روی آنتن می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha