۱۲ مرداد ۱۳۹۸، ۱۸:۴۳
کد خبر: 83423377
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سعیدی: کمیته ملی المپیک پاسخگوی نتایج ورزشکاران در توکیو نیست

تهران- ایرنا- سرپرست دبیرکلی و سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت:‌ وظیفه این نهاد ورزشی حمایت، پشتیبانی و نظارت بر تیم های ملی است و در قبال نتایج المپیک پاسخگو نخواهیم بود.

کیکاوس سعیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص پیش بینی کسب سهمیه های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اظهار داشت:‌ پیش بینی در این خصوص کمی زود است و برای کسب سهمیه المپیک راهی طولانی پیش روی فدراسیون ها قرا ردارد.

وی افزود:‌ در مورد نحوه کسب سهمیه ها باید بگویم در برخی رشته های شاید یکسال طول بکشد، برخی از سهمیه ها طی ۲ تا ۳ مرحله کسب می شود. در هر حال جای نگرانی وجود ندارد و امیدواریم یک کاروان کیفی به توکیو اعزام کنیم.

سخنگوی کمیته ملی المپیک در پاسخ به سوالی که هنوز فضای ورزش کشور المپیکی نیست، ادامه داد:‌ در این دوره از بازی های المپیک، در بیشتر رشته ها رنکینگ ملاک کسب سهمیه قرار داده شده است و بر اساس خروجی کار کمیته ملی المپیک یا قهرمان سازی نیست بلکه این نهاد بین المللی نقش پشتیبانی، حمایتی، هدایت و نظارت را دارد.

سعیدی گفت: اما متولیان هر حوزه، فدراسیون های ورزشی هستند که باید برنامه های خود را تدوین و اجرا کنند. هرچند با چالش هایی در این زمینه از جمله بودجه و منابع مالی روبرو می شوند که آن هم محدود است.

سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک اضافه کرد:‌ با وجود برخی تنگناها و مشکلات در این مسیر اما از این مشکلات عبور می کنیم.

سعیدی درباره اولویت بندی کاروان ایران در المپیک ۲۰۲۰ توضیح داد:‌ اولویت نخست آن دسته از فدراسیون ها و رشته هایی هستند که شانس کسب مدال طلا دارند. اولویت دوم رشته هایی که مدال آور هستند و گروه سوم رشته هایی که شانس مدال آوری و سهمیه ندارند اما در گروه حمایتی قرار دارند.

خزانه دار کمیته ملی المپیک افزود:‌در هر صورت دغدغه فدراسیوهای اعزامی به المپیک، دغدغه های ما نیز هست و این کمیته از نزدیک مسایل و مشکلات تیم های رشته های مختلف را بررسی می کند و تلاش دارد در حیطه وظایف خود در رفع آن ها بکوشد.

وی در خصوص اینکه بودجه فوتبال از محل کمیته ملی المپیک در سال جاری تاکنون پرداخت نشده است، گفت:‌ سال گذشته ۲۴۰ میلیون تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت کردیم اما در سال جاری هنوز پرداختی به فدراسیون نداشته ایم.

سعیدی متذکر شد:‌ در عین حال هیچ گونه اختلافی بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال وجود ندارد و اختلافات به بیرون از این بخش و حاشیه ها مربوط می شود و هیچ تقابلی با فدراسیون فوتبال نداریم و آنها را نیز برابر خود نمی بینیم.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در خصوص مارک ویلموس سرمربی تیم ملی بزرگسالان که قرار است مشاور تیم فوتبال امید در المپیک ۲۰۲۰ باشد و آیا این حضور بار مالی دارد یا نه؟ نیز گفت: براساس بودجه مصوب رویکرد ما عدالت محور است و امیدواریم که تیم امید بعد از ۴۳ سال به المپیک راه یابد.

خزانه دار کمیته ملی المپیک اضافه کرد:‌ در حال حاضر ۴۷ فدراسیون از کمیته ملی المپیک بودجه می گیرند و سال گذشته با توجه به اعزام کاروان ایران به بازی های جاکارتا در ۶ ماه نخست سال ۹۷، معادل ۸۰ درصد اعتبارات به فدراسیون ها پرداخت شد تا مشکلی در آماده سازی تیم های اعزامی نداشته باشند.

سعیدی  گفت:‌ امسال هم تلاش می کنیم تا بودجه پرداختی کمیته به بخش اعزام را زودتر و به منظور آماده سازی و کسب سهمیه تخصیص دهیم.

وی درباره فایده بازدید مقامات ورزش از اردوهای تیم های ملی نیز افزود:‌ این بازدیدها نشانه اهمیت و نظارت بر روند آماده سازی تیم ها است و چنین بازدیدهایی صرفا برای برآورده کردن انتظارات مالی نیست بلکه در این بازدیدها سایر موارد مورد توجه قرار می گیرد.

برچسب‌ها

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha